|
Vindmøller von Hitler  |  |
| 01-02-2010 23:53 | Vindmøller von Hitler |
Jakob

(2757)
|
.
Vindmøller von Hitler. Det er nok ikke for sarte sjæle. Nu er du advaret. Men er du gået kold, og trænger du til peptalk, så må du godt læse videre.
Når man ser på, hvordan Danmarks udbygning med vindkraft de sidste 5-10 år er gået i stå, så må ethvert hjerte, som banker for bæredygtig VE-selvforsyning føle sig dybt frustreret.
Og efterhånden, som tiden går, ser det kun ud til at blive endnu værre, og et ønske om mere rabiate løsninger bliver for hver dag kun mere forståeligt.
Et ønske om en stærk mand til opgaven frem for alt det nytteløse demokratiske pladder, som konstant stikker kæppe i hjulet, så gode løsninger kommer for sent. Pyha ja, jeg synes, at det er fristende at ønske. Jeg taler ikke for at vælte hele vores demokrati, men blot om at omdanne Energiministeriet til en nogenlunde selvstændig enhed, som med store tværgående magtbeføjelser får lov til at føre krig mod klimaproblemer ved at indføre statslig bæredygtig vedvarende energi, planlagt strengt efter vugge til vugge paradigmet. Og i øvrigt gennemføre den klimaøkologiske omstilling i sin helhed.
En Energiminister ( Energifeltmarskal ), der kan tale til folket, så det sparker røv, som en Hitler..!
Ok, lidt mindre kan nok også gøre det, måske er vi mere til Egon Olsen, men der skal være så store beføjelser til ham, at vi alle ryster lidt i bukserne. Han skal have løn og rang som overgår en Forsvarschef, og han skal bestemme næsten suverænt over hjemmeværnet, hvor lønforhold forbedres og svindel med statens midler giver livstidsdomme. Samtlige ministerier skal pålægges velvilligt at yde ham den allerbedste service og hjælp til arbejdet.
Under ham kan være et "klimaøkologisk gestapo", som til enhver tid kan aflægge anmeldte hjemmebesøg eller indkalde folk med få dages varsel til afhøring ( "klaptorskegilde" ) om deres miljøproblemer, energiforbrug privat og i virksomheder, hvor ekstra energiskat kan opkræves uden videre rettergang for tre måneder af gangen, hvis den økologiske Energimajor finder det passende. En ingeniørhær, som med hjælp fra naturkonsulenter uden videre kan opstille vindmøller i folks baghaver, hvis det passer dem, og folk får ikke mange penge i erstatning. De får et Ridderkors..! Alle skal som en selvfølge være villige til at hjælpe med at vinde krigen for et bæredygtigt Danmark, og sætter man sig voldsomt imod, så kan det betragtes som landsforræderi, og passende sanktioner kan iværksættes. Forslag til diverse problemløsninger skal alle behandles seriøst, men projektet skal køre. Afgørelser lægges løbende ud til offentlig debat, og der skal efterfølgende evalueres og justeres efter behov, så gode forbedringsforslag ikke går tabt.
Prøv at tænke på 2. Verdenskrig, hvor meget isenkram, der blev udviklet, produceret og bygget på 5 år. Hvis Hitler ikke var gået i krig imod hele verden, men i stedet havde valgt at gå i krig mod CO2 uden atomkraft og CO2-deponering, så kunne vi i dag have været på 100% bæredygtig VE.
En 5-årsplan, som gennemfører den grønne revolution. Det bliver ben hårdt, når vi først går i krig med udbygningen, men det er samtidigt til at se en ende på det igen.
Jeg stemmer for.
Blot ved jeg endnu ikke, hvor vi finder den rette Energifeltmarskal.
Jeg havde nok håbet lidt på, at broder Tyskland ville vågne op til dåd og trække resten af Vesteuropa med i slipstrømmen. Jeg ville måske endda få et mere positivt syn på EU og Danmarks transformation til en nordtysk kommune. Mine roser til Tysklands udvikling af kæmpevindmøller og ørkenprojekter står da heller ikke til fortrydelse, og vi får også brug for tysk teknologi.
Men det ser desværre ud til, at Tyskland er gået på VE-derut, så det klodser:
http://ing.dk/artikel/105995-tyskland-i-kovending-om-a-kraft-alle-vaerker-skal-holdes-i-live Citat: ------------------- Tyskland i kovending om a-kraft: Alle værker skal holdes i live
Berlin: Alle 17 atomkraftværker i Tyskland skal alligevel forblive koblet til nettet, selvom de ældste tre var henvist til pension indenfor få måneder. Forhandlinger mellem regering og energikoncerner tyder på, at atomkraften vil blomstre igen. -- Ifølge den socialdemokratiske leder Sigmar Gabriel kan en forlængelse koste op mod 300.000 arbejdspladser i den vedvarende energisektor.
»Du får ingen til at investere milliarder i offshore-vindparker, hvis nettet er fyldt med atom-strøm, og du derfor ikke kan sælge strøm fra vedvarende energi,« udtaler Gabriel. -------------------
Mentaliteten er åbenbart, at Uran skal forbruges frem for at blive gemt til strenge tider.
Deraf mener jeg, at vi kan udlede, at Danmark må indstille sig på, at vi skal føre klimakrigen alene.
Det bliver hårdere, men også mere værdigt, og så meget større bliver æren, når vi vinder..!
Opbyg din motivation, og når lejligheden byder sig, så skub på og sæt dit kryds rigtigt.
Så skal vi vise verden, at dette land har rygrad, og at vi består af andet end skidesprællere, hundehoveder, vatnisser, spindoktorer og hobbymøllechikanister..!! 
Let's play ball, before the game is over. 
--- Mobiliseringsstation, arbejdsgrundlag og hovedsæde for Energifeltmarskallen og de Klimaøkologiske Officerer: http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoellehavn-d7-e581.php Klimapolitisk startfundament: http://www.klimadebat.dk/forum/klimapolitisk-manifest-d7-e411-s40.php#post_14464 Ekstra økonomisk support: http://www.klimadebat.dk/forum/hit-med-pengene--d7-e583.php
| | 02-02-2010 00:13 |  |
Kosmos

(1821)
|
Deraf mener jeg, at vi kan udlede, at Danmark må indstille sig på, at vi skal føre klimakrigen alene - Arbeit macht frei! Men husk at 'svampeinspirerede' indlæg bør begrænses til debatkategorien 'Løst og fast'!
| | 02-02-2010 00:28 |  |
Jakob

(2757)
|
.
Kosmos skrev:- Arbeit macht frei! Men husk at ' svampeinspirerede' indlæg bør begrænses til debatkategorien 'Løst og fast'! 
Ja, det var vist der, dit indlæg burde have været, frem for under mit seriøse klimapolitiske bidrag. Det er anden gang indenfor et døgn, at du får svampe på hjernen, og hvis du ikke har bedre argumenter at tilføje diskussionen, så synes jeg, at det ser skidt ud.
.
| | 02-02-2010 10:00 |  |
Kosmos

(1821)
|
...frem for under mit seriøse klimapolitiske bidrag - det 'seriøse' lader vi så lige stå fem minutter!
| | 02-02-2010 21:00 |  |
Troels Møller

(1)
|
Meget skal man læse! 
Jakob, måske du har din kommende feltmarskal her: http://www.klimadebat.dk/forum/osama-bin-laden-angriber-usas-klimapolitik-d7-e1406.php?
Eller er han for blød i filten?
| | 03-02-2010 07:46 |  |
Jakob

(2757)
|
.
@Troels Møller
Vi får jo ikke vedvarende energi ved at sprænge det hele i luften. Det gør os kun fattige og skaber miljøproblemer.
Jeg tror såmænd ikke, at han behøver at være så hård i filten. Når hammeren er stor nok, så behøver man ikke at slå særlig hårdt. Egon Olsen råber jo som regel også kun højt, når han føler sig magtesløs, og når Keld og Benny skal tage sig sammen.
Det væsentligste må nok være faglig kompetence og en fast vilje til at komme i mål.
Det nytter ikke noget, at vi vælger inkompetente kendiser til fagligt komplicerede opgaver. Det er ikke politikere, der forstår at vinde krige, det er kompetente Generaler, og de skal have lov til at gøre deres arbejde.
Det handler om, at vi ikke kan stemme om naturlovene. Vi kan sagtens stemme og afgøre, at vindmøller skal ligge på jorden, fordi det er smukkest, men så virker de bare ikke og pengene er spildt. Hvis vi skal over på vedvarende energi, så er der et begrænset antal muligheder, og der er masser af blindgyder og dårlige lappeløsninger. Vi har brug for fagligt kompetente folk, som kan sortere skidt fra kanel og opbygge en sund og stærk stamme med de nødvendige sidegrene. Nogen, som tør sige ligeud, at vi er totalt til grin, når vi praler med 3% vindkraft. Nogen, som tør sige ligeud, at det er forrykt, at vi skal bruge 10 år på at udbygge EL-nettet til 6% vindkraft. Nogen, som kan indse, at der skal andet og meget mere til, end at staten betaler folk penge for at smide deres oliefyr på skrotpladsen. Nogen, som kan indse, at vejen frem er en anden end at spørge alle om, hvor de helst er fri for, at der skal stå vindmøller. Osv.. For at rette op på disse ting skal han have en god og magtfuld arbejdsplatform, og det er op til os at stille den til rådighed. Vi kan passende også lade Energifeltmaskallens officerer besidde over 50% af DONG's bestyrelse og tilsvarende med Energinet. Fagligt dygtige folk taber interessen, hvis de ikke har andet end løgnagtigt ordgejl at arbejde med. Vi risikerer at ende med et embedsmandsværk, som kun går op i dyre hotelværelser og fine middage, som ikke fører til andet end druk og hyggesnak på statens regning. De nemmeste vindmølleløsninger er snuppet, så nu er der brug for et sejt træk. Først med forskning og udvikling, og dernæst med udbygning og omstilling. Det må være op til alle ministerier at give plads til dette, og er der lovgivning i vejen eller brug for en ny, så må loven enten skrives om i en fart eller vige for force majeure. Kan ingen af delene lade sig gøre til Energifeltmarskallens tilfredshed, så bør han have mulighed for at fyre nogle embedsmænd i ethvert ministerium og i sidste ende at forlange et nyt valg, så der kan blive ryddet op. Hvis vi f.eks. skal investere 300 milliarder skattekroner i VE, så vil selv den dummeste borger nok ikke se det hele gå tabt, bare fordi et par skrankepaver og nogle mindre væsentlige paragraffer står i vejen. Omvendt skal der selvfølgelig også holdes øje med, at pengene bliver brugt effektivt til den klimaøkologiske omstilling, og hvis Energifeltmarskallen beviseligt dummer sig for meget, så skal han hurtigt kunne udskiftes og degraderes til konsulent af Folketinget. Demokrati og Energidiktatur, høg over høg. 
Måske vil Henrik Dam være den rette Energiminister, som både kan støtte og give god plads til en Energifeltmarskal, så det ikke behøver at være den samme person..?
Ser vi bort fra den faglige uddannelse, så kunne en smånørdet viljestærk personlighed som denne nok også drive det vidt som Energifeltmarskal i Danmark:
http://www.bt.dk/underholdning/sepp-piontek-jeg-har-oplevet-sult

.
|
Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ... |
|
| |  | |
|