Husk mig
▼ Indhold

Klimaaktivister og 70.000% afgift på grøn strøm.?



Side 2 af 2<12
01-12-2023 05:47
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Oildriller, du skriver og skriver stolpe op og stolpe ned.
Men det konkrete er helt og aldeles fraværende. Hvilken pris er det du betaler? Ja, der har været flere store kriser, der har været stor inflation, der har været forsyningsproblemer. Det afholder dog ingen fra at rejse som aldrig før, købe store SUVer, købe huse til 4-5 millioner med 4-5% lån.
Så hvor er krisen mange brokker sig over? Er det grådighed eller nød?


Der er ikke anden fornuftig og retfærdig løsning på destabiliseringen af klimaet, end at pålægge forureneren betaler for sine udledninger.
I mere end et årti har det undret mig, at dette redskab ikke blev politisk taget i anvendelse, men der har været enormt stærke kræfter, der har afholdt det politiske system fra at foretage den nødvendige handling. Nu begynder det endeligt.

Om det kan forudses hvad det kommer til at koste at omstille energiforsyningen er nok en illusion. Der tages politiske tiltag baseret på klimarapporterne, interesse organisationer, politiske konstellationer etc etc, regningen kommer i småbidder, når der kan skabes et flertal, der tør fortælle, at der er en pris, der såvidt muligt skal sendes til forureneren..
Redigeret d. 01-12-2023 05:52
02-12-2023 06:10
Jakob
★★★★★
(9297)
­




Oildriller1


Til gengæld kan værdipakken med dine klogeste budskaber kun overfrankeres. Andet er ikke muligt.


Her kan man se, at Ruslands krig har fremmet implementeringen af varmepumper, som kan bruge grøn strøm:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/onsdag-var-elforbruget-det-hoejeste-i-flere-aar
Han forklarer, at energikrisen sidste år har fået mange til at skrotte gasfyret og skifte det ud med en eldrevet varmepumpe.

Samtidig er der også flere fjernvarmeværker, som har skiftet gasturbiner ud med store varmepumper. Derfor stiger elforbruget, når vi skruer op for varmen derhjemme.



Men når efterspørgslen stiger, så stiger prisen, og når danskerne ikke har opstillet flere vindmøller, så bliver det både dyrt og fossilsort, fordi der mangler udbud af grøn vindstrøm.
Det burde være børnehavelærdom. Men nu er vi sat tilbage til 2010 forhold:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/varmepumpe-sviner-som-et-oliefyr
Varmepumpe sviner som et oliefyr
--
Ingeniøren skriver, at forklaringen er, at modellen tager udgangspunkt i, hvor den ekstra strøm, som varmepumpen bruger, vil blive produceret. Den ekstra strøm - eller marginale produktion, som det hedder i fagsproget - kommer for langt hovedpartens vedkommende fra kulfyrede værker, som så ikke kan udnytte spildvarmen til fjernvarme. Derfor bliver varmepumpens CO2-udslip per produceret kilowatttime skyhøjt.
--
Chefkonsulenten mener, at i takt med udbygningen af vindmøller og anden vedvarende energi, bliver varmepumperne stadigt mere miljøvenlige.



Og med ekstrem afgift på grøn strøm og fjernvarmeværker med varmepumper og stor varmelagringskapacitet, så er der ikke mere prisvarierende timestrøm til private, og deres økonomiske incitament til fleksibelt el-forbrug er dermed totalt ødelagt.


Grøn omstilling kan hurtigt blive dyr og slet ikke grøn, når den administreres af Knolds demokrati, som bakkes op af Tots aktivister og fossilelskere som dig.




­
02-12-2023 08:28
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

P.T. er det danske strømforbrug 4.624MW
Lad os antaget at vi har fordoblet antal vindmøller og dobbelt areal på solpaneler.

Det ville jo hjælpe helt fantastik, nu hvor Danmark vågner.

PT Solpaneler 0MW, dobbelt areal 0MW
Vindmøller PT 317MW
Så ville det være fantastisk at have investeret i mere end 6.000 ekstra nye vindmøller, samlet 12.000 vindmøller til jeg ved ikke hvor mange milliarder, det giver samlet:
634MW.

Desværre producerer vore vindmøller kun 317MW så det er jo kun en dråbe i havet af vort strømforbrug, ikke at forveksle med vort samlede energiforbrug.

Hvor når indser befolkinigen at vi bliver forført at Regeringen og deres "Grøn Energi" min bare.
02-12-2023 17:41
Jakob
★★★★★
(9297)
­


Frank123

Det er fint, at du blotter måsen, som en invitation til mit spanskrør, som nok må kunne mærkes i koldt vejr.
Men jeg gider helt ærligt ikke svinge det. Du har været med så længe, og hvis du endnu ikke har forstået de simple causale sammenhænge, som jeg har gentaget om og om igen, så tror jeg ikke, at det hjælper, at jeg gør det igen igen igen.
De fleste vindmøller, som du medregner er gamle og små vindmøller i forhold til, hvad der opstilles i dag.
Hvis du sørger for, at der opstilles 5.000 store landvindmøller i Danmark, så vil jeg love dig, at du kan få strøm nok og meget meget mere til.
Du vil begynde at kunne være dig selv bekendt, når du ruller din lækre EL-Mercedes ud af garagen, fordi den er produceret og fuldt opladet på dansk vedvarende energi. Og hvis markedskræfterne ikke ødelægges med afgifter, så vil din strøm til varmepumpen blive meget billig, når den kolde vintervind suser igennem dit utætte hus. Du får det som blommen i et æg.
Kom nu Frank.
https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082.php#post_85716



­
RE: Luftkasteller og futmælksmatroser!02-12-2023 23:33
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Lige i underkanten af 8% - det var hvad dagens vind og sol kunne bidrage med til Danmarks elforbrug......Vi lader billedet stå!

"A giant leap for mankind"......!

Igår var det hele 21%. I dage som disse er potentialet i den grønne omstilling da åbenbart for enhver, om ellers man er omstillingsparat med et stearinlys i ny og næ. At elpriserne er på himmelflugt kan da kun overraske.

Og dette er jo den rene elproduktion uden fjernvarme. Hvad holder så husholdningen kørende i dage som disse? Det gør vores 3 resterende kulkraftværker, såkaldt "bæredygtig biomasse" - afskovning af træer i Østeuropa og Sydamerika, men også en helvedes masse strøm importeret fra udlandet af mere eller mindre fossil karakter.

Og fjernvarmen er ligeledes produceret af ovenstående kul og biomasse, Naturgas samt de nye fine biogas anlæg - Disse kan så passende nedlægges i takt med at landbruget snart får samme tur.

Med det politiske ønske om at øge elektrificeringen af samfundet og et dermed kraftigt stigende forbrug, er det åbenlyst at om man så plastrede hver en kvadratmeter til med vindmøller og solpaneler - ville dage som disse stadig kræve et alternativ.
03-12-2023 08:40
Jakob
★★★★★
(9297)
­



Vi må nok også hellere forbyde tilbud og udsalg i butikkerne, når Frank og Olietønden ikke kan få det alle dage uden undtagelse.

Og i takt med, at danskerne hellere vil betale bøder i stedet for at stille om til billig grøn energi, så vil priserne stige yderligere, så både virksomheder og folket får vanskeligere ved at tjene til dagen og vejen.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/dansk-virksomhed-har-regnet-paa-sin-sorte-samvittighed-og-sat-et-trecifret
Dansk virksomhed har regnet på sin sorte samvittighed – og sat et trecifret millionbeløb af til at betale for den
Pengene skal gå til skov i udviklingslande, som skal bremse den globale opvarmning.


Men skove bliver jo også brændt, og så må virksomhederne ganske enkelt lukke, så det hele går i stå.




I den anledning, og fordi det er gået op for mig i al sin gru, at danskerne er nogle grise, som vælger grise, har jeg netop stiftet en ny græsrodsbevægelse:

Grønne December Fraktion

Medlemmerne vil måske kunne kendes på, at de er bevæbnede med griseflapper, som de især vil bruge til at dirigere hinanden med, fordi de også er grise, som forfalder til at tude, som de ulve, de er i blandt. Det kan være i gadebilledet, hvor en pige står og kigger på et vindue og begynder at forelske sig i en luksusvare. Da vil hendes veninde straks, men diskret, trække en griseflapper op af sin taske og så at sige nødvendigt forsigtigt flappe lidt støjende for pigen evt. på et lår eller en balle, så de sammen kan komme videre. Dasken på tasken sender handlen i vasken.
Medlemmerne har også pligt til at hjælpe andre i nød. Det betyder, at hvis de er i nærheden, og du selv falder for meget i staver over en unødvendig luksusvare, så kan du kalde på dem, og så vil de hjælpe med at flappe dig over på en anden grisesti med færre fristelser.




­
03-12-2023 20:37
Oildriller1
★☆☆☆☆
(101)
Du vrøvler jo, i feber delerium....!

Er det nu jeg, ligesom Frank, skal vende måsen til og have af spanskrøret?
Jamen så.....så skal det så sandeligt også være med den helt store Krabask!
Redigeret d. 03-12-2023 20:39
03-12-2023 23:54
Jakob
★★★★★
(9297)
Det er ikke mit job at give dig noget virtuelt gratis, som IRL koster penge på et bordel. Du må være gået ind i et forkert forum.
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Klimaaktivister og 70.000% afgift på grøn strøm.?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Ny generator laver strøm af fugt.1718-02-2024 14:36
Klimaaktivister vs. medier!1708-09-2022 10:31
Billig miljøvenlig strøm tak..!13319-08-2022 14:02
Til Klimaaktivister, som ønsker flere udfordringer12030-04-2022 08:53
Strøm ud af den blå luft223-10-2019 18:38
NyhederDato
Bakterier kan skabe klimavenlig strøm25-05-2011 07:31
Elbiler får strøm på farten01-11-2010 06:18
Drager skal skaffe billig strøm fra 10 km's højde25-05-2010 08:22
Grøn strøm ud af mørket29-04-2009 06:09
Novozymes vil være CO2-neutral på strøm19-06-2008 13:25
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik