Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning er det største problem



Side 4 af 19<<<23456>>>
30-11-2009 15:32
Morten Riber
★★★★★
(2298)
sunshine skrev:

Danmark er i hvert fald ikke overbefolket i antal borgere, og som sådan kan vi snildt få plads til hundrede tusinder flere nødlidende- og hungersnødramte mennesker fra den 3. Verden.

Vi skal blot glemme egoismen


Hmmm, problemet er jo at vi jo kun kan bestemme over os selv. Det vil sige at vi er nødt til at tage i betragtning hvad resten af "os" mener. Selvfølgelig kan vi prøve at påvirke den danske befolkning, men som politisk ansvarlige er vi også nødt til at se realistisk på det. Den befolkningsgruppe der allerede i dag føler sig presset og ser negativt på nydanskernes rettigheder og muligheder i forhold til dem selv, kan vi fortsat rumme dem i samfundet på en ansvarlig måde hvis de stiller sig endnu mere på tværs end de allerede gør nu?
RE: Handling/Klimapolitik30-11-2009 15:49
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Hej Jacob.

Først tak for din om end noget nærrige respons, idet du kun har hæftet dig ved de nederste afsnit i mit indlæg.

Vidste du at korruption er det værste angreb på FN´s Menneskerettighederne, der overhovedet findes?

Vidste du også at denne noget egoistiske/tyranneriske fagforeningspolitik, der er blevet ført af denne nævnte politiske fløjdannelse samt fagforeningsmæssige pøbel kaldet Socialdemokratiet/venstre fløjen i dansk politik - kun har een interesse, nemlig at rage til sig samt at kontrollere medlemmerne som man tidligere gjorde i Erich Honeckers DDR.

Tænk blot på begrebet - eksklusiv aftaler. Et begreb opfundet for at, ingen - skriver ingen mennesker skulle kunne melde sig ind i en fagforening, der ikke var godkendt af Socialdemokratiet. Heraf ordet fagforenings-tyrani.

Først for et par år siden, lykkedes det en eksisterende dansk fagforening, at få Europas Menneskerets Domstol i - Den Haag - i Holland til at underkende og eftertrykkeligt ulovliggøre "eksklusiv aftaler" i Danmark. Denne form for indoktrinering af gode solide danske håndværkere, som bare ikke ønskede at være medlem af de socialdemokratisk accepterede fagforeninger. Et tyrani som har været kendt i Danmark siden 1925 - specielt i det nordlige Danmark også efter denne dom i, jeg tror, 2003.

Men bortset fra det Jacob. Hvorfor tror du, at f. eks. det afrikanske kontigent stort set er efterladt af samtlige europæiske tidligere imperialiserende kolonimagter, som da Livingstone fandt Afrika.

Husk nu på hvad idealisten, danskeren og den mest dominerende enkeltstående person, som vi har her til lands, og som vi menige mænd/ikke videnskabsfolk, burde beundre for sin yttrinsfrihed, når vi taler om Global Warming, hr. Bjørn Lomborg udtalte: "Vi skulle koncentrere os om de forurenings/-klimaproblemer, hvor vi både har økonomisk råd til at ofre globalt økonomisk set, hvad det koster og på samme tid får mest muligt positivt udbytte af vore økonomiske bestræbelser.". Genialt udtænkt af hr. Bjørn Lomborg. En mand med stort M, og samtidig med en snusfornuftig købmands ånd.

Intet kan være mere logisk. Ingen af os, når vi handler ind, går jo i den dyreste forretning for at købe varer, vi skal have.

Aftalen fra Brasilien i starten af 1990´erne blev ikke underskrevet af de store forureningssyndere så som USA, Rusland og Kina. I Kyoto i 1996 skete det heller ikke, hvor Bill Clinton jo ellers på vegne af USA først sagde Ja, men ikke havde The US Congress behind him, og nu i Køvenhavnstrup i 2009 har USA på forhånd meddelt, at de vil ikke underskrive en juridisk bindende aftale.

Halleluja for Guds eget land - over the pond. Samme land som "tvang" resten af den vestlige verden "You´re either with us or against us" til at være medsammensvorne mod det helt ufarlige- og uskyldige ikke truende Irak bygget på løgne, løgne og atter løgne om diverse biologiske og kemiske våben, som Saddam Hussain skulle have haft, men som ikke en gang amerikanerne interesserede sig for eller gad lede efter, da de først indledte invationen af Irak, dette nye John Wayne togt mod en fremmed ludfattig nation, hvor anafabeltisme stadigvæk er kendt. Skyd først og stil spørgsmål senere. The J. D . Calley/My Lai concept known from Vietnam 1968.

Faktum er, at det har kostet USA pr. 2008 lig med 750 millarder dollars (en masse trillioner danske kroner) og en masse døde amerikanere, at føre denne udsigtsløse krig i retning mod fornedrelse af DEMOKRATIET såvel i Irak som i Afganistan. Sidstnævnte som aldrig har tabt en krig på egen jord, (og hvor Osama bin Laden født i Saudi Arabien uddannet i økonomi og management i England stdigvæk er på fri fod efter 8 år, som verdens mest eftersøgte mand), hvis egenskaber USA aldrig har- eller vil forstå og hermed acceptere - (de har jo trods alt stadigvæk deres egne burka-forklædte hyklere i hvide lagner i the K.K.K. movement Ku Klux Klan), og for os alle samme en udskydelse af den meget væsentlige forurening på verdens plan. Deres Guantanamo project og deres RENDITION program udtænkt af the CIA. Et projekt som krænker selv amerikansk juridisk lovgivning i forhold til at kidnappe enhver international borger, som USA/CIA måtte mistænnke for terroristisk virksonhed, flyve denne til et afrikansk venligsindet land for at låne fængsels plads til at torturere denne mistænkelige af the CIA person, dog kun i forhold til Al Quada. Sjovt nok, som vi alle ved, aldrig i forhold til europas værste og mest dødelige terror-organisation ETA, den spanske seperatist bevægelse, som reelt og faktuelt er den organisatioon i Europa, der har bombet og dræbt flest dommere, journalister og politifolk siden Hitler.

Pengene, de 750 milliarder dollars, som USA kunne være anvendt langt bedre indenfor den konkrete anti-forurenings/klima politik. I stedet gik de op i nedsmitte bomber, død over civil befolkningen (som USA altid går efter, jvf. Hiroshima og Nagasaki i Japan, Korea og Vietnam og røg.

Faktum er også, at anti-forurening begynder i enhver husholdning globalt set indenfor hjemmets fire vægge i sortering af affald, og ikke ved at kræve at Afrika f. eks. skal kunne leve op til vore standarder i den vestlige verden, som jo grundliggende har stjålet alt af værdi fra Afrika, horet med ederews kvinder og afbrændt alt - som Belgien da de forlod afrikas største stat Congo og i øvrigt konsekvent har haft betydelig indflydelse på, hvem der blev valgt som Præsident for fattigdom og livstruende sygdomme.

Vi er og bliver som danskere ubetydelige i den store verden med vore lidt over 5 mill. indbyggere, hvoraf samtlige muslimer efterhånden bliver betragtet som "outlaws", selv om flertallet er danske statsborgere og desværre i Europa, det danske folkefærd som resten af Europa i EU har belønnet med titlen: Europas mest racistiske nation.

Dette i sig selv er forurenende, og historien fra Livingstone og frem til i dag viser da også med alt tydelighed, at "vi" europæerne vil skide på afrikanerne, nu de ikke længere har værdier vi kan bruge, og mildest talt efterhånden prøver at svømme over Gibraltarstrædet for i det mindste at kune få rent vand, medicin og lidt mad.

Mvh sunshine
Redigeret d. 30-11-2009 16:41
RE: Handling/Klimapolitik30-11-2009 17:33
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Morten Riber skrev:
Hmmm, problemet er jo at vi jo kun kan bestemme over os selv. Det vil sige at vi er nødt til at tage i betragtning hvad resten af "os" mener. Selvfølgelig kan vi prøve at påvirke den danske befolkning, men som politisk ansvarlige er vi også nødt til at se realistisk på det. Den befolkningsgruppe der allerede i dag føler sig presset og ser negativt på nydanskernes rettigheder og muligheder i forhold til dem selv, kan vi fortsat rumme dem i samfundet på en ansvarlig måde hvis de stiller sig endnu mere på tværs end de allerede gør nu?


Kære Morten Riber.

Nydanskere, som du kalder indvandere/politiske flygtninge/2. generations indvandere/torturofre med mere etc., er stadigvæk danske statsborgere og som sådan beskyttet af såvel dansk lovgivning i Grundloven samt i FN´s Menneskerettigheder, og i Danmark har de retten til religions frihed, jvf. Grundloven og Menneskerettighederne om diskrimination - i hvert fald på papiret? Eller har de?

Det synes noget bekymrende og besværligt for muslimer i Danmark iht. Grundloven, at de trods vores generelle religionsfrihed kan have retten til at etablere/bygge moskeer med minareter i Danmark, men måske jeg tager fejl?

Men tænk på, hvordan "vi " danskere godkender af os selv 14. generations danskere, med en direkte livslinje/slægt tilage til Gorm den Gamle eller Svend Tveskæg siger: "I er potentielle terrorister, fordi I er af den muslimske tro".

Mage til ævl skal man lede længe efter. De er jo ikke søgt til Danmark, såfremt de virkeligt var terrorister. Hvem fanden vil leve bare 5 minutter i et såkaldt selv opstyltet velfærdsland, hvor flertallet af de ældre mennesker, der har skabt dette velfærsdsamfund iht. et politisk bestemt parti, ligger med bleer dagligt, fordi det er for dyrt for kommunerne at give det daglige bad eller hjælp til toilet besøg, som de alle lover på hver deres hjemmeside ang. - at kunne bevare en høj hygiejne, selv om man nu er blevet nældre/handicappet/uhelbredelig cancerramt eller psykisk syg, hvis de nye danskere fik indtrykket af, at de ikke var lige så meget værd som "os" kaukasisk hvide og blege danskere, som dårligt nok tåler solens lys, og i stedet for ødelægger os selv under kunstig sol, hvilket også giver hudkræft.

Kære Morten, hvis du vil leve i et demokratisk land som det danske, er du nødt til at acceptere, at også muslimer er ligeværdige, lige som vi forsvarede jøder i Danmark under 2. Verdenskrig, også et verdens forfulgt religiøst folkefærd, når de er blevet belønnet med dansk statsborgerskab, og ikke som Jacob (ovenfor) meget sarkastisk udtrykt, i øvrigt typisk dansk (lidt LOL til dig Jacob dog blandet med din naivisme, foreslår at vi skal huse en milliard nye invandere.

Er Jacob blot 12 år gammel og uden egentlig undervisning i verdenens lande og deres økonomiske mulighed - uden indblanding fra vesten -for at hjælpe sig selv?

Man skulle næsten tro, at han var tilhænger af et "completely white racial Denmark" og Pia K. og Dansk Folkeparti, hvis eneste forudsætning for deres kanonvalg i midten af 1990érne var eet punkt på dagsordenen: STOP FOR ALT INDVANDRING TIL DANMARK, hvilket til gengæld gav bred tilslutning i den danske befolkning fra venstyrefløjen som hos de konservative, fordi det var lykkedes at sprede malurt overfor ethvert menneske på denne vor fælles klode, om at de var potentielle nassere på det danske velfærdssamfund.

Vi den kaukasiske blege folkerace - blege hvide mennesker, har detroniseret resten af verdenen i årevis, men det har vi fortrængt, fordi det er lettest at følge det mareridts agtige USA. Blot tænk på perioden i USA for føje år siden i 1950´erne, hvor en senator Joe McCarthy spredte død og ødelæggelse af den amerikanske stat og dets egen befolkning, da han påstod at anti-amerikanismen var på indtog i The United States - of the total inhuman flop - of America, who never acknowledged the Human Rights, because of slavery and assassinations of their own political/union leaders. In stead they were assassinated like their own President JFK done by americans, Robert Kennedy done by americans, the priest and civil rights for all americans Martin Luther King and the boss of the Teamsters Union.

"In God we trust", say all americans. Idiots by the 300 mill. numbers of americans!!

På samme måde som Den Katolske Kristne Menighed indenfor den Lutheranske kristne tro har fortrængt, at vi har flere pædofile syndere indenfor Den Romersk Katolske Tro i kristendommen, end nogen anden religion - World wide.

Halleluja, lad os alle bede!!

Mvh sunshine
Redigeret d. 30-11-2009 18:30
30-11-2009 19:18
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kære Sunshine

Hvor var det lige at jeg skrev at muslimer ikke er ligeværdige? Faktisk skrev jeg intet, og har på dette forum intet skrevet om mit personlige forhold til mennesker fra andre lande. Jeg brugte ordet nydanskere, da jeg mener at ordet er neutralt. I hvert fald ikke for at generer nogen eller for at vise mangel på respekt.

Hvad jeg skrev..... hvorfor læser du det ikke en gang til? Du skyder mig en en ufattelig masse ting i skoene, og faktisk taler du et grimt sprog om andre mennesker selv.

Hav en videre god debat. Jeg kiggede herind fordi overbefolkning er et alvorligt problem, men jeg ser ikke problemet blive behandlet sådan som jeg håbede.

Mvh
Morten
Redigeret d. 30-11-2009 19:22
30-11-2009 21:32
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Kære Morten Riber

Beklager hvis jeg har mistolket dit indlæg. Men grundliggende synes jeg, at debatten om vores klima alt for langt hen af vejen følger vores egen vestlige filosofi: Menneskerettighederne er ikke skrevet, så de også gælder for os selv i den vestlige verdens kapitalisme, og desværre stadigvæk imperialisme - men udelukkende for den 3. Verdens nationer, som vi grundliggende har plyndret for alt af værdi inclusive deres selvejede olie, og har efterladt i håbløs gæld til Verdensbanken - 100% kontrolleret af USA.

Mellem Østen, hvor USA i 1948 nedlagde veto i FN for at staten Israel blev oprettet, via sanktioner i FN, på halvøen bedre kendt som Sinai-halvøen, i øvrigt den gang i 1948 ikke efter det verdensomspændende mosaiske trossamfunds (jødernes) ønske.

Lad mig give dig et eksempel på korruption og neputisme/misforstået loyalitet med en af vore egne kapitalistiske venner - equals the USA election in the year 2000.

Demokraterne i USA med bannerfører og selvbestaltet miljø aktivist Al Gore i spidsen, som dog transporterer sig selv over alt på jorden i en privat ejet jet-flyvemaskine, som producerer mere CO2 end hvad 1000 parcelhuse i en lokal by i Danmark, kan opræstere på en måned, råbte på valgsvindel i staten Florida?

I henhold til FN´s resolution ang. frie demokratiske valg, skulle FN have indsat valgobservatører ved et forlangt genvalg for at udrydde enhver tvivl om valgsavindel/korruption. Skete det kære ven Morten Riber? Et nyt/genvalg i USA, sådan som "vi" netop har forlangt det i Afganistan? NO WAY BABY!!

Nej det gjorde det ikke, fordi USA er blevet den eneste SUPERMAGT i verden, som alle andre kapitalistisk/imperialiserende indstillede nationer, siden Sovjetunionen faldt i forbindelse med Berlin-murens fald i slutningen af 1989, skal indordne sig under og følge loyalt. Please remember for Christ sakes, they saved our asses against the Nazi´s during WWII.

Så mit spørgsmål til dig Morten Riber er: Hvorfor forlanger vi som "tidligere ægte danske vikinger", der trods alt opdagede Nordamerika ca. 500 år i år 1000, før Christopher Columbus og nuværende danskere med slægtstavlen i orden og selvfølgelig totalt blege hvide kaukasiske danskere, den mest historisk frygtede race på verdensplan, opfinderne af den katolske kirkes tortur, men også den vestlige verdens absolutte elite i velfærd for alle ( på nær i USA med sine 49 millioner hjemløse) - uanset politiske, hudfarve-mæssige, race-mæssige, religøse,- kulturelle,- og seksuelle forhold m.v., at vi bare skal ignorere FN´s resolutioner ang. valgsvindel i United Flop og The USA ang. valgprocessen i år 2000 i USA?

Fordi vi er blevet en samling af "Convinient Users", som ingen som helst respekt har omkring miljøet i verden. Den verden, som vi via kapitalisme, egoisme og egen værdiforøgelse, på bekostning af andre nationer, har indført som - a possible future world order.

For ikke at nævne USA´s eget program fra 1999, produceret af - The republicans, USA for Global Supremacy?

Kan du huske da Bob Dylan a.k.a. Robert Zimmerman skrev sangen: "The Masters of War" i et ophøjet øjeblik, da han indså, hvad vi alle "med hånden på hjertet" i den vestlige verden siden har måttet erkende, i hvert fald for os selv når ingen andre er indenfor ørevidde, at vi har medvirket til den 3. Verdens fattigdom mere end de selv har formået, via vores overlegne våben kapicitet, fordi vi stadigvæk har Biblen højt hævet i den ene hånd, men sværdet endnu højere hævet i den anden hånd og ordene, som ikke var The Chimp, President George W. Bush` out of Texas egne ord: Either you´re with us, or you´re against us.

Et citat hentet fra tiden af The Big Christian Crusades to the Middle East in the years 900-1150, hvor hovedbudskabet var: Lad dig omvende til kristendommen, eller du mister hovedet!!

Lad os alle endnu en gang bede til - Who knows who now?, since we´ve failed once again in the west.

Mvh sunshine

PS! Morten dette kan muligvis overraske dig. Jeg er født i 1954 på det inderste af det gamle Nørrebro i Køvenhavnstrup i et decideret arbejderklasse miljø på Stengade. Senere i 1960´erne det absolutte centrum i KBH for narko salg, før Christiania opstod som et for ungdommen - forlystelses sted. Begge mine forældre var tro mod Socialdemokratiet og fagforeningerne (til døden os skilder). Jeg kan huske at have hørt på, hvordan de og gæster i mit barndomshjem (senere velkendte Socialdemokrater fra Christiansborg og senere TV) planlagde besøg hos modstridige lokale virksomheder af et "tærskehold", fordi disse typisk mindre håndværker-virksomheder med en mester, to-til tre udlærte svende og et par lærlinge ikke ville indgå overenskomst med den respekterede Socialdemokratiske fagforening.

Ikke underligt at rockeren, men også børnebogsforfatteren Jønke and company i H.A. har genindført tærskeholdene, idet nutidens dummebøder jo havde et arnested, og det var det arbejdermiljø, jeg selv og Jønke fra Vanløse var født ind i. For undertegnde på det indre Nørrebro, men forlod i en alder af 16 år - for good. Den gang hed det bare ikke "dummebøder" - men i stedet for "tærskehold" for fagforeningen.
Redigeret d. 30-11-2009 22:25
30-11-2009 22:34
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kære Sunshine

Jeg læste, i det mindste dit sidste indlæg, som var stilet til mig, grundigt. Jeg takker for det venlige svar.

Jeg kan love dig at jeg på ingen måde finder grund til at forsvare noget af det du angriber i dit indlæg da jeg finder at der er god grund til at tro at du har ganske ret. Jeg har dig ikke sat mig ind i detaljerne i forholdene og jeg har i forvejen ikke indgående kendskab som du, til forholdene.

Vi er nok enige om en masse ting, men vores tilgang til verden er lidt forskellig, omend jeg ikke kender dig så godt. Jeg er dog positiv overfor mennesker der søger at grave i lortet for at få retfærdighed ind, men ikke ubetinget. Disse velmenende mennesker kan jo også tage fejl eller miste deres oprinelige gode hensigt. Man må hele tiden vurderer...

Jeg skriver til dig at jeg ikke vil forsvare de forhold du angriber, men jeg vil forsvare de folkevalgtes ret til at udstede love, ligesom jeg vil forsvare at politiet udføre deres arbejde i henhold til loven og dommerne dømmer ligeledes.

Politikerne kan således bestemme om staten skal have mere eller mindre magt eller om magten i højere grad ligger i private hænder. Uanset det ene eller det andet er tilfældet vil et samfund ikke være perfekt. Der vil altid foregå en masse egoistiske handlinger, men grundlæggende vil religion ikke have nogen reel magt, og det er en absolut fordel, om end vi ikke er fri for hensynsløse menneskers bevidste misbrug af Guds navn mv.

Vi lever i en konstant kamp mellem menneskers reelle gode hensigter for at leve i god sameksistens men hverandre, og så mer lunkne personligheder og over i hensynsløse psykopater, som skider på alt og alle. Så hvordan gavner vi bedst de gode kræfter der trods alt findes i verden? Og hvor finder vi de mennesker som vi bedst kan sætte vores lid til?

Politiker kan være nogle røvhuller, javel, men i et funktionelt demokrati sidder de trods alt ikke på livstid. Samtidig er de jo også afhængig af en vis popularitet blandt befolkningen for at vinde taburetten, det både for sig selv og for deres holdningers fremme, men hele tiden må vi huske på hvor begrænset deres magt stadig er, for uanset love, politi og retsvæsen opfører mange borgere sig som bekendt slet ikke som ønsket, og hvordan forbedre man det enkelte menneskes adfærd mod hverandre?

Min tilgang til verden er i høj grad at fokusere på det enkelte menneske. Hvem appellerer til det gode i mennesket, hvem gør ikke. Har vi værktøjet til ved rettens vej at straffe adfærd er til belastning for en god sameksistens, ja så er det fint med mig at den magt anvendes, hellere i dag end i morgen, men vi skal jo på den anden side også passe på at vi ikke skaber et samfund hvor intet er tilladt, og den problemstilling er altid svær af afbalancerer. Det fedeste ville jo være at alt var tilladt og intet dårligt skete af den grund, men sådan er mennesket jo desværre ikke.

Mvh
Morten
Redigeret d. 30-11-2009 22:47
RE: Handling/Klimapolitik30-11-2009 23:43
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Til Morten.

Helt ærligt kære ven efter at have genlæst dit indlæg flere gange end du sikkert læste mit. Du udtaler, citat:

"Hmmm, problemet er jo at vi jo kun kan bestemme over os selv. Det vil sige at vi er nødt til at tage i betragtning hvad resten af "os" mener. Selvfølgelig kan vi prøve at påvirke den danske befolkning, men som politisk ansvarlige er vi også nødt til at se realistisk på det. Den befolkningsgruppe der allerede i dag føler sig presset og ser negativt på nydanskernes rettigheder og muligheder i forhold til dem selv, kan vi fortsat rumme dem i samfundet på en ansvarlig måde hvis de stiller sig endnu mere på tværs end de allerede gør nu?", citat slut.

Kære Morten, du taler ikke om deres friheder og rettigheder som - naturalized danes, men ligestiller enhver udlænding som potentielle terroristiske muslimer i dette ellers fredelige lille smørhul det demokratisk etablerede Danmark med - urostiftere i ovennævnte indlæg. Citat af dit indlæg med alt muligt respekt for din personlige rent danske mening: "Den befolkningsgruppe der allerede føler sig presset...", citat slut.

Kære Morten, hvorfor tror du "de" føler sig presset? Kunne det skyldes den konstante mistroiske, nedladende holdning overfor mennesker med sort hår, fuldskæg, mørklødet hud, med brune øjne og med et potentilet muhammedansk navn, som lyder som volapyk på dansk, som f. eks. Al Hamid el Hussain? i stedet for Anders Jensen, - Olsen,- Pedersen eller Petersen,- Mikkelsen,- Nielsen eller tilsvarende "sen" efternavne.

Husk venligst på, at fordomme om andre mennesker på jorden, deres religion og hele kulturelle og politiske overlevelse, altid næres af uvidenhed om andre mennesker. Frygten for at vide noget konkret, der kunne ændre "min personlige indstilling" til disse, bort fra den falske indstilling min stadigvæk diskriminerende omgangskreds nærer om disse mennesker. Tænk blot på hvad USA skabte for den negroide befolkning, de kidnappede in Africa 1600-1878, og solgte som - pieces of cattle (kvæg) on the weekly auktion as slaves for the cottonfields and sugar plantations back home in the South of the USA.

Hvor mange af dine venner opsøger muslimer i Danmark for at prøve at kummunikere med disse ligeværdige danskere/mennesker/members of our race - The Homo Sapien´s, decendants from the other species of apes (Darwin) der har en anden religion end vi typisk har i Danmark, i hvert fald omkring den hedenske jul er vi kristne - hvis vi har småfolk i familien.

Ca. 82% af alle voldelige konflikter i jordens historie skyldes forskellige opfattelser ang. religion, som i mine øjne på baggrund af Darwins research om: Natures own natural selections of the strong species...., er enhver religion det rene sludder, altså en hvilken som helst religion, pure fiktion post Charles Darwin.

I mine øjne beriger muslimer som andre religioner og folkeslag, der tør tage frivilligt ophold i Danmark på eget ansvar - os alle sammen, fordi vi grundliggende er søgende som mennesker - exploring. Ellers ville Christopher Columbus jo aldrig have turdet trodse Den Katolske Kirkes dommedags profeti i Roms kategoriske udtalelser: "Jorden er flad!!" - og dermed skulle Christopher Columbus have troet på, at der for enden af horisonten var en afgrund, hvor han og hans skibe med besætninger ville være faldet ned over kanten i afgrunden til helvede - og dermed blive brændt for evigt i helvede. Bare søg på Nettet om katolicismens og dermed kirkens afladsbreve. Endnu en af disse håbløse løgne fra Den Katolse Kirke, som i Middeladeren kontrollerede samtlige kongehuse i Europa på alle fronter også militærisk. Ingen turde erklære krig mod en anden nation - uden "Kirkens" lig med Gud´s såkaldte, om end selvbestaltede repræsentanter på jorde Præsteskabet og deres accept af en mulig krigserklæring afhængigt af hvor vidt Den Katolske Kirke fik en umiddelbar økonomisk gevinst.

Og det gjorde de jo i Syd Amerika - efter Columbus.

Næh! Morten lad os indbyde alle forfulgte personer i verden til Danmark og lad os sande danskere lære dem om DEMOKRATI, som vi i Danmark er kendt for at være fortalere for, og ikke som USA viste det i Abu Graib fængslet i DEMOKRATIETS navn i Bagdad 3 uger efter invasionen af Irak - amerikanske smilende marines, mens de torturerer irakiske anonyme fanger med hætter på hovedet, vist på video på Nettet stik imod DEMOKRATIETS og Menneske Rettighederne og vores fredelige holdninger typisk for et demokrati.

USA lykkedes med en total gentagelse af hvad USA beskyldte Saddam Hussain for ang. tortur. Wauyto go US!!!.

Amerikanske soldater er uddannet som robots, created by their own US-military most lethal killings machine, according to a USA drill sargent: "We break them down mentally and physically until they cry like babies - and then we built them up again the way we want them to perform......, equals robots.

Mvh sunshine
Redigeret d. 01-12-2009 00:35
01-12-2009 01:06
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Morten Riber skrev:
Kære Sunshine

Jeg læste, i det mindste dit sidste indlæg, som var stilet til mig, grundigt. Jeg takker for det venlige svar.


Kære Morten Riber you´re always welcome

Hatten af for dig med dette fyldestgørende personlige indlæg, som jeg giver dig ret i - er vi to måske ikke så langt fra hianden.

Hatred is an emotion for the dumb - wise guys use their brain.

Venligst sunshine
01-12-2009 01:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kære Sunshine

Tak for dit venlige svar og velmenende forsøg på at forstå mine synspunkter.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor du læser "den befolkningsgruppe der allerede føler sig presset" som om at jeg taler om nydanskere her. Jeg fortsætter jo: "...og ser negativt på nydanskernes rettigheder og muligheder i forhold til dem selv,..."

Men Sunshine, jeg ønsker ikke at bruge udtrykket os her. Dels vil det være forkert at indbefatte dig og mig i gruppen, dels ønsker jeg netop ikke at tale om "os" og "dem".

Men jeg forsøger dog at beskrive en gruppe som er en del af vores samfund og den gruppe som jeg forsøger at inddæmme kalder jeg for en presset gruppe, men lad mig prøve at beskrive den mere indgående. Uanset vi ønsker at tro at danskere er et tolerant folkefærd, kan vi ikke benægte at der findes racistiske personer i blandt os, men mennesker er ikke ens. Derfor findes der også nogle mennesker der er ligesom midt i mellem osv. Det er også rimeligt at antage at mennesker ændre indstilling, hvorfor nogen udvikler sig i retning af at blive racister ligesom nogle givet vis flytter sig de anden vej.

Jeg antager, og det er måske lidt overfladisk begrundet... men jeg antager at mennesker der er presset af forskellige årsager typisk kan tilhøre den gruppe der let kan lade sig påvirke af en racistisk tankegang, og jeg forestille mig at den gruppe muligvis vil vokse uanset dine og mine gode hensigter, hvis vi ikke regulerer indvandringen.

Min pointe er: Kan vi holde til at en stor gruppe mennesker flytter sig i retning af at blive inkarnerede racister? Spørgsmålet er naturligvis om det vil ske, men jeg ser tegn på det, og så er det at jeg spørger og vi nu også er i stand til at takle det problem på en fornuftig måde. Du må jo huske på at den gruppe af tolerante mennesker der bliver tilbage (mig dog dig) bliver mindre efterhånden som flere (nogle andre) udvikler racisme. Har vi måske allerede oplevet en snert af denne syge medicin?

Er det ikke vigtigt at vi i vores samfund undgår en negativ spiral hvor der i højere grad fokuseres på hudfarve ol fra begge sider, i stedet for at vi blot ser et andet menneske – en anden dansker? Eller ser vi en spændende dansker med en anderledes historisk baggrund, er det også fint med mig. Men er det ikke det vi skal altså væk fra at se noget negativt ved forskelle?

Det mener jeg det er, men skal det kunne lade sig gøre bliver vi nødt til at respekterer at mange har brug for en vis tilvænningsperiode, hvor vi ligesom rystes sammen. Helt kan vi ikke undgå rabiate holdninger, desværre, og jeg mener heller ikke vi helt skal blokere grænsen for indvandring. Blot mener jeg at vi liiige skal tage temperaturen på diverse konflikter mv og afstemme vores åbenhed ved grænserne efter forholdene, præcis på samme måde som vi letter foden på speederen i et sving.

Alternativt har vi jo også muligheden for at vælge nogle politikere som vil være med til at bidrage til at øge bistanden og hjælpen til flygtninge lokalt ude i verden, eller selv finde en organisation og spytte en ekstra skærv i kassen.

Mvh
Morten
02-12-2009 13:18
Jakob
★★★★★
(9186)
.



@sunshine



Man kan ønske velfærd og ethvert menneskes ret til at dække sine behov efter enhver tænkelig idé.
Man kan skrive tykke lovbøger om det, og man kan afsætte milliardbeløb til det.

Men det nytter alt sammen mindre end lidt, hvis føden slipper op, så halvdelen af verdens befolkning må sulte.
Under katastrofer er alverdens menneskerettigheder ofte ikke det papir værd, de er skrevet på, og de kan ikke spises.

Man kan derfor med rette spørge, om alle disse rettigheder, der ikke virker, når lokummet brænder, om de skal have lov til at forhindre forebyggende brandtilsyn..??

Skal alles ret til at sejle gå forud for kravet om redningsbåde til alle..??

Vi kan jo prøve at spørge de overlevende fra Titanic.

Det er bestemt ikke altid en fordel at være mange, tværtimod kan det være særdels fatalt.


Hvis vi skal ned på en 1 million mennesker i Danmark for at leve bæredygtigt, så der er redningsbåde nok til alle, så lad os gøre det og holde op med at flæbe over det.
Tværtimod skal vi være glade, hvergang det når til politisk erkendelse, fordi det vil medvirke til, at vore efterkommere får en bedre verden.
Skulle der være lande, som af politiske eller religiøse årsager ikke vil leve bæredygtigt, så må de hjælpes til det.

Men som tidligere nævnt tror jeg, at mange danskere instinktivt vil blive vrede, hvis vi i Danmark i kampen for at opnå bæredygtighed i årtier lægger loft over, hvor mange børn, vi må føde, men samtidigt imorterer udlændinge i tusindtal fra stater, som ikke lyttede til advarsler i tide.
Det ville da også virke dybt urimeligt, og det bør meldes klart ud allerede i dag, at sådanne scenarier ikke vil blive accepteret, og hvert land derfor selv har ansvaret for at justere sin befolkning til en bæredygtig størrelse.


Man kan bekymrer sig om Afrika på grund af fattigdom, men overbefolkning bør bekymre endnu mere.
Skatteministeren vil koncentrere Danmarks ulandshjælp om Afrika, så der er sikkert andre landområder, som vi bør have mere ondt af.
Spørgsmålet er måske bare, om danskerne og regeringen tænker på prævention eller mest kun på, hvordan man får flest mulige børn til at overleve til forarmede vilkår.

Giver danskerne en ged:
http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/200_-_350_kr/giv_en_ged

Eller giver de en pakke kondomer:
http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/alle_gaver/giv_200_kondomer
Citat:
--------------------
Med i købet får du:

* Seksualundervisning for børn og unge
* Støtte til aids-syge
* Forskning i hiv/aids-forebyggelse
--------------------

Der står desværre ikke noget specifikt om prævention, det ser mest ud til at handle om AIDS:
http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/gaver_der_hjaelper/paa_med_dutten_for_at_stoppe_aids


Men noget andet er, at Afrika indgår som solfangerland, når Europa skal forsynes med VE, så der er udsigt til endnu en økonomisk indsprøjtning.
Lejemål og opkøb af land i Afrika kan måske også betyde, at vi får et varmt evakueringsland til rådighed i tilfælde af en hurtigt kommende istid.
Hvem, vi skal modtage i kraft af global opvarmning, har jeg svært ved at se i øjeblikket. Maldiverne ligger jo langt væk og er endnu ikke oversvømmet, og så vidt, jeg ved, har ingen specifikke lande i nærheden bedt Danmark om plads.
Når det handler om klima, så må man gå ud fra, at evakueringsplaner kan forberedes mindst 100 år forinden, så der er god til at rydde landområder.
Det må sige sig selv, at vi ikke kan rydde Fyn på en weekend, fordi man et andet sted i verden ikke tog sig af at havet steg 1 millimeter om året i 100 år.

Dertil kommer, at Danmark allerede ER overbefolket til langt ud over bæredygtighedsgrænsen, så det problem skal vi først have løst.

Vi kan selvfølgelig forbedre bæredygtigheden, hvis vi holder op med at spise kød, sælger bilen, indfører betalt sundhed, dropper et socialt sikkerhedsnet og smider alverdens andre goder på porten.
Det bliver altså på bekostning af tryghed og frihed til at leve med god mad og materielle goder, og er det prisen værd bare for at kunne få lov til at blive flere og flere og flere og flere.....??


Nej, det er det ikke, og læg igen mærke til, at friheden til at føde mange børn går hårdt ud over alle andres ret til at leve livet.
Derfor er det absurd at fremhæve retten til at føde børn som en menneskeret, der skal tages for givet.
Det er ikke engang pladderhumanisme, det er nærmere "fossilhumanisme", som hører hjemme i slutningen af det forrige årtusinde.

Så lad os dog holde debatten på sporet og blive ved med at søge efter flere gode værktøjer, som kan hjælpe med at løse opgaven på en god og fornuftig måde.



Som et led i dette projekt vil jeg gerne anbefale, at vi i Danmark afskaffer kuvøser og i stedet indfører kængurumetoden:


Kangaroo Mother Care
http://www.medibox.dk/MPL/artikel.php?docid=9695
Citater fra siden:
-----------------------
Edgar Rey, en columbiansk pædiater, udviklede i 1978 en teknik til behandling af børn med lav fødselsvægt, som er lige så effektiv som den traditionelle behandling. Han kaldte metoden Kangaroo Mother Care.

I KMC bliver babyer, som vejer under 2.000 g hos moderen. Hun tjener som inkubator, kilde til stimulation og som amme. Barnet bliver anbragt på moders bryst med hudkontakt. Barnet har kun ble på og får et klæde over sig. Moderen må sidde op 24 timer i døgnet. Hun kan afløses af andre f.eks. barnets far. Personen må sove i halvt siddende stilling.
---
Undresøgelser i Bogotá, Columbia, har vist, at KMC er lige så effektiv som traditionel behandling. Opfølgning efter 12 måneder tyder på, at KMC har forbedret amning, og at infektioner har været mildere hos disse børn. Hospitalsophold for »kængurubørn« med fødselsvægt under 1.500 g blev nedsat, og der blev påvist en ikke signifikant reduktion af mortalitet. Der fandtes ingen forskel i antal børn med cerebral parese, dårlig trivsel, synsproblemer, døvhed eller hoftedysplasi.

Metoden er nu taget i anvendelse i Vietnam, Brasilien og Sydafrika, og andre lande er på vej: Ukraine, Indien, Afrika og Latinamerika. Ikke overraskende anvendes flere af principperne med kængurostilling i industrialiserede lande som Frankrig, UK, Sverige og USA.

-----------------------



.
Redigeret d. 02-12-2009 13:23
02-12-2009 13:42
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Kære Morten og Jakob - Hatten af!!, for begge jeres indlæg.

Jeg måtte desværre haste ud af døren for at løse en opgave i Tønder for min virksomhed, og derfor er jeg først on-line igen i dag, hvor jeg så nu og her kort blot skal rose jer begge to for jeres detaljerede meget personlige indlæg.

Jeg vender tilbage senere i dag efter almindelig arbejdstids ophør.

Respekt for jer begge,

sunshine
Redigeret d. 02-12-2009 13:50
02-12-2009 14:59
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Jacob
Godt indlæg. Lidt på spidsen, men fornuftige ytringer


Jeg stiller mig dog lidt uforstående overfor at danmark skal helt ned på 1 mio. mennesker for at være bæredygtigt. Jeg har ikke sat mig specilt ind i bæredygtighedsproblemstikken, men der må være delte meninger om dette også.

Mvh
Morten
02-12-2009 17:31
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Kære Jakob

Jeg har valgt at gentrykke dit fulde indlæg og så mellem de enkelte afsnit fylde ud med mine kritikpunkter, som ikke er deciderede negative, idet du jo her viser, at du har en masse konkrete og logisk anskueliggjorte brugbare standpunkter om end i mine øjne (my book) byggende på overherredømme og imperialisme, og samtidigt at du i dette indlæg berører en lang række meget væsentlige problemstillinger bla. i forholdet til Afrika, smitsomme sygdomme som AIDS bla., hvor du samtidigt demonstrerer også en mere konkret viden om alternative behandlingsmetoder. COOL Jakob.

Dog må jeg grundliggende anføre, at jeg stadigvæk har meget svært ved at dele din opfattelse af, at Afrika fortsat skal bøde for de skader vi i Europa (alene) gennem 400 år har skabt for Afrika ved at plyndre Afrika for alt af værdi. Det grælleste eksempel er et land som Belgien, da de langt om længe opgav koloniherredømmet over Congo langt op i 1980´erne, afrikas ubetingede største land målt i geografiske kvadratkilometer (større end hele Europa), og stort set efterlod landet, som de fandt det 400 år før i en ruin, uden værdier, uden en administration der fungerede, ingen logistik og en generel sort befolkning, som aldrig havde modtaget uddannelsestilbud. De kunne i bedste fald gøre sig håb om et job som tjenere i den lokale country club, eller som skopudsere og selvfølgelig indenfor det traditionelle for sorte erherv - også kendt fra USA - som reelt slaver.

Husk på Jakob at vore klima problemer skabt af os hovedsageligt på den nordlige halvkugle, er vores ansvar at løse og vil blive vores økonomiske problem. Disse klima problemer opleves ikke på samme måde i Afrika som markante, selv om de samme klima problemer skabt af os har skabt problemer som gentagne års tørke på enorme landområder i Afrika og dermed hungersnød, manglénde rent vand, smitsomme sygdomme erc. Prøv at kontake organisationen Læger uden grænser, de vil med garanti fortælle dig om helt, ukendte for dig, sandheder om Afrika.

Gennem 400 år behandlede den europæiske kaukasisk hvide imperialiserende race den generelle sorte befolkning i Afrika, som var de dyr - aber, hvad vi sjovt nedstammer fra videnskabeligt dokumenteret, bla. af den egelske zoolog Desmond Morris i bogen "The naked ape" 1967, udgivet på dansk i 1970, og endvidere videnskabeligt dokumenteret fra den amerikanske Diane Fossy, der levede blandt gorillaer i Afrika i bjergene mere end 21 år sammenlagt, hvor hun blev accepret af dise gorillaer´, og som blev myrdet af to årsager, da hun fik Natioanal Geographic til en sende en fotograf til at doklumentere, at gorillaen faktisk kunne løbe oprejst som et menneske på to ben over en afstand på lidt over 60 meter, hvilket intet andet kendt pattedyr kan ud over os mennesker. Gorillaen har som andre abearter også en tro kopi af vores indre organer, lig med mennesket = Homo Sapians.

Den egentlige årsag til mordet på Diane Fossy var, at hun endvidere påviste et udpræget krypskytteri på gorillaer bestilt af europæere og amerikanene, fordi stenrige folk i Europa og USA havde fundet ud af, at det var "In" at have et udstoppet gorillahoved skåret over over pandehøjde, hvor hjernen var fjernet, stående på sit sofabord f. eks. som et alternativt askebæger, tilsvarende elfenbens stødtænderne fra en elefant hængende over pejsen på ranchen i Montana, USA eller næsehornspulver, som et industrielt scoop for den kapitalistiske verdens jetsettere, et materialistisk luksus "afrodesia" i forbindelse med elskov mellem to mennesker. Næsehornet som næsten uddøde på et tidspunkt.
:[/b]

.



@sunshine



Man kan ønske velfærd og ethvert menneskes ret til at dække sine behov efter enhver tænkelig idé.
Man kan skrive tykke lovbøger om det, og man kan afsætte milliardbeløb til det.

Men det nytter alt sammen mindre end lidt, hvis føden slipper op, så halvdelen af verdens befolkning må sulte.
Under katastrofer er alverdens menneskerettigheder ofte ikke det papir værd, de er skrevet på, og de kan ikke spises.

Kommentar: 100% enig med dig Jakob

Man kan derfor med rette spørge, om alle disse rettigheder, der ikke virker, når lokummet brænder, om de skal have lov til at forhindre forebyggende brandtilsyn..??

[i]Kommentar: (LOL)
[/i]

Skal alles ret til at sejle gå forud for kravet om redningsbåde til alle..??

Vi kan jo prøve at spørge de overlevende fra Titanic.

Kommentar: Dårligt eksempel Jakob pga en menneske skabt katastrofe.

Det er bestemt ikke altid en fordel at være mange, tværtimod kan det være særdels fatalt.

Hvis vi skal ned på en 1 million mennesker i Danmark for at leve bæredygtigt, så der er redningsbåde nok til alle, så lad os gøre det og holde op med at flæbe over det.

Kommentar: Den kommer du til at uddybe. Mig bekendt er vi i dag lidt over 5 mill. Spørgsmål: Så hvordan kommer du til tallet 1 mill?

Tværtimod skal vi være glade, hvergang det når til politisk erkendelse, fordi det vil medvirke til, at vore efterkommere får en bedre verden.
Skulle der være lande, som af politiske eller religiøse årsager ikke vil leve bæredygtigt, så må de hjælpes til det.

Kommentar: Her demonstrer du i mine øjne imperialisme så det batter, fordi du fuldstændigt glemmer, at for hele Africa eller Mellem Østen gælder det, at vore "inconvieniant" klima problemer slet slet ikke har samme betydning, vigtighed og værdi i f. eks. de ovennævnte lande udenfor Europa.

Men som tidligere nævnt tror jeg, at mange danskere instinktivt vil blive vrede, hvis vi i Danmark i kampen for at opnå bæredygtighed i årtier lægger loft over, hvor mange børn, vi må føde, men samtidigt imorterer udlændinge i tusindtal fra stater, som ikke lyttede til advarsler i tide.

Kommentar: I Kina virker befolkningsbegrænsningen, og Kina er i dag langt længere fremme indenfor forskning og udvikling end f. eks. USA har bevæget sig i samme periode fra de greb ind i Kuwait konfliken og første gang invaderede Irak og frem til nu. Hele deres natoionale symbol på velstand - Bilen - produceres stadigvæk i SUV-modellen. vejer ca. 2 tons, kører i snit under 6 kilometer pr. liter benzin, og amerikanerne nægter pure at slukke motoren, når de holder i kø i de evigt lange bilkører hver eneste dag, i de store metropoler med over en million indbyggere. Der er jo en god årsag til deres smog, som hænger som en tung mørgegrå dyne af fortættet røg indeholdende uanede mængder af gratis CO2 til fri afbenyttelse for bla. børnefamiljer over New York, Atlanta og L.A..

Det ville da også virke dybt urimeligt, og det bør meldes klart ud allerede i dag, at sådanne scenarier ikke vil blive accepteret, og hvert land derfor selv har ansvaret for at justere sin befolkning til en bæredygtig størrelse.

Kommentar: Igen udtaler du dig (in my book) som imperialist, fordi du ikke anerkener at vore miljøskabte/forureningsproblemer i den vestlige verdens kapitalistiske system har ramt Afrika langt værre end noget kendt klima problem i Europa. Det er logik for burhus for både dig og mig, at 10 års tørke i et land der ligger omkring Ækvatori giver probler med at få afgrøder til at vokse, og dermed at den samlede befolkning kan få mad i munden, mælk fra køer osv. Dette skaber en generel underernæret befolkning - skabt af os europæere, netop fordi flertallet af sorte afrikanere jo ikke har noget længeregående uddannelser, og også fordi hver eneste gang en tidligere kolonimagt forlader et land i Afrika, så udbryder der borgerkrig som f. eks. for de to store stammefolk Hootsier mod Tootsier (Rwanda), en krig som ikke foregik med bombemakiner "from 30.000 feet above" men med machetter og Kalashnikov maskinpistoler. Her glemte FN, USA og resten af os alle i den vestlige verden at gribe ind. "Herregud, lad dem slå hinanden ihjeld!! Hvad rager det os??". I øvrigt for nu at bistå dig, et eksempel på effektiv befolkningsbegrænsning.

Man kan bekymrer sig om Afrika på grund af fattigdom, men overbefolkning bør bekymre endnu mere.

Kommentar: 100 enig med dig. Masser af information til Afrika om befolkningsbegrænsing, men også gratis prævention til alle i Afrika. Men det vil efter alle videnskabelige forudsigelser tage omkring 30-40 år, før det får en generel virkning blandt alle afrikanere, idet vi her er ude i en religionskonflikt og ikke mindst en kulturel/traditionel konflikt i forhold til - At skabe en famlie med mange børn, der kan medvirke til de andres og familiens overlevelse.

Skatteministeren vil koncentrere Danmarks ulandshjælp om Afrika, så der er sikkert andre landområder, som vi bør have mere ondt af.

Kommentar: Medlidenhed kan lige så lidt som fordomme/racisme føre til noget som helst konskrutivt og positivt udviklende.

Spørgsmålet er måske bare, om danskerne og regeringen tænker på prævention eller mest kun på, hvordan man får flest mulige børn til at overleve til forarmede vilkår.

Kommentar: Kryptisk og godt spørgsmål, og jeg kan ikke svare dig. Ísær sidste sætning. Vi ved, at den samlede internationale medicin industri kunne have forhindret en AIDS epidemien i Afrka, havde de blot uddelt original gratis Aids vaccine for 20-30 år siden. Samme medicinalindustri som scorer milliarder af dollars årligt gennem receptpligtig medicin til borgere i hele verden, og som på rigtig krejler vis gentagne gange i de sidste 100 år har manipuleret med millioner af syge mennesker over hele jorden. Tænk da man i USA opfandt "lykkepillen" eller som de officielt hed PROZAC. Et nyt psykofarmaka, som var en mirakkelpille for psykisk syge. Synk en pille dagligt, og du blever lykkelig = lykkepillen. 15 år senere efter at 40 millioner mennesker over hele jorden er blevet afhængige af PROZAC afslører en engelsk kontrolundersøgelse af 27 andre såkaldte videnskabelige undersøgelser af langtidsvirkningerne af PROZAC, at PROZAC reelt ikke har nogen som helst virkning - det er som kalkpiller til penisonist, og derfor naturligt nok heller ingen bivirkninger, i øvrigt atypysk for anden kendt psykofarma.[url]

http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/200_-_350_kr/giv_en_ged[/url]

Eller giver de en pakke kondomer:
http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/alle_gaver/giv_200_kondomer
Citat:
--------------------
Med i købet får du:

* Seksualundervisning for børn og unge
* Støtte til aids-syge
* Forskning i hiv/aids-forebyggelse
--------------------

Der står desværre ikke noget specifikt om prævention, det ser mest ud til at handle om AIDS:
http://www.noedhjaelp.dk/giv_et_bidrag/giv_en_ged/gaver_der_hjaelper/paa_med_dutten_for_at_stoppe_aids


Men noget andet er, at Afrika indgår som solfangerland, når Europa skal forsynes med VE, så der er udsigt til endnu en økonomisk indsprøjtning.

Kommentar: Vidste du Jakob, at du her igen er ude i imperialismens metoder: "Afrika indgår som solfangerland", citat slut. Har Afrika besluttet dette eller har Europa på Afrikas vegne besluttet dette, fordi det gavner os i Europa?

Lejemål og opkøb af land i Afrika kan måske også betyde, at vi får et varmt evakueringsland til rådighed i tilfælde af en hurtigt kommende istid.

Kommentar: You´re joking, right? No comments (LMAO).

Hvem, vi skal modtage i kraft af global opvarmning, har jeg svært ved at se i øjeblikket. Maldiverne ligger jo langt væk og er endnu ikke oversvømmet, og så vidt, jeg ved, har ingen specifikke lande i nærheden bedt Danmark om plads.
Når det handler om klima, så må man gå ud fra, at evakueringsplaner kan forberedes mindst 100 år forinden, så der er god til at rydde landområder.

Kommentar: (LMAO).

Det må sige sig selv, at vi ikke kan rydde Fyn på en weekend, fordi man et andet sted i verden ikke tog sig af at havet steg 1 millimeter om året i 100 år.

Dertil kommer, at Danmark allerede ER overbefolket til langt ud over bæredygtighedsgrænsen, så det problem skal vi først have løst.

Kommentar: Danmark er overbefolket, konstaterer du??? Hvornår har du sidst besøgt Vestjylland??? Sådan mere specifikt hvor Jakob?

Vi kan selvfølgelig forbedre bæredygtigheden, hvis vi holder op med at spise kød, sælger bilen, indfører betalt sundhed, dropper et socialt sikkerhedsnet og smider alverdens andre goder på porten.

Det bliver altså på bekostning af tryghed og frihed til at leve med god mad og materielle goder, og er det prisen værd bare for at kunne få lov til at blive flere og flere og flere og flere.....??

Kommentar: Den sande typisk kapitalistiske egoisme i fuldt flor!

Nej, det er det ikke, og læg igen mærke til, at friheden til at føde mange børn går hårdt ud over alle andres ret til at leve livet.
Derfor er det absurd at fremhæve retten til at føde børn som en menneskeret, der skal tages for givet. i]

Kommentar: Igen berører du regilion og kulturelle forskelle, som forudsætning i store dele af Afrika, som ikke kan løses indenfor de næste 30-40 år. Af den simple årsag at familieforøgelse næsten altid sker pga den manglende instilling/viden om og til prævention (skabt af den kaukasiske hvide race), fordi det strider mod religionen, kulturen er forskellig og endeligt mulighed for behovet for familiens overlevelse. Tænk blot på kidnapning af børn fra en landsby langt ude på savannen på "lars tyndskids mark" til at blive børnesoldater for den ene eller anden oprørshær. Enormt problem blandt andet for Congo Hvordan vil du forhindre dette?[/i]

Det er ikke engang pladderhumanisme, det er nærmere "fossilhumanisme", som hører hjemme i slutningen af det forrige årtusinde.

Så lad os dog holde debatten på sporet og blive ved med at søge efter flere gode værktøjer, som kan hjælpe med at løse opgaven på en god og fornuftig måde.

Som et led i dette projekt vil jeg gerne anbefale, at vi i Danmark afskaffer kuvøser og i stedet indfører kængurumetoden:


-----------------------

Mvh sunshine
Redigeret d. 02-12-2009 18:15
02-12-2009 19:36
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Hej Morten Riber - Fedt indlæg, og jeg tillader mig at fastholde at vi to - måske ikke er så langt fra hinanden.

Jeg giver dig fuldstændigt ret i, at jeg ikke fik formuleret mit indlæg til dig overfor helt forståligt, idet du har ret i at min tekst kan opfattes som, at jeg tilskriver dig "æren" for at tale om nydanskerne som et presset folkefærd. Beklager, min fejl - Dårligt formuleret. Idet jeg faktisk hellere ville opfatte enhver der bor i Danmark, som at vi alle er danskere. Og at den gruppe du skriver om som "pressede" selvfølgelig er os blege hvide danskere, som "altid" har levet her, arbejdet og betalt vores skat som ganske almindelige 14. generations blege danskere.

Men problemet er jo, at hele diskutionen ang fremmedarbejdere/asylansøgere her i landet tilbage til starten af 1960´erne, 100% er overtaget af Dansk Folke Parti fra midten af 1990´s har udviklet sig over de sidste 40 år til at blive et angreb på hovedsageligt 1 enkelt religion = Islam og dermed 1,4 milliarder muslimer, uanset hvor i verden de kommer fra eller bor. og hvilken identitet den enkelte har, og hvem de ellers indivuduelt er som mennesker, og de værdier de måtte medbringe - bliver fuldstændigt ignoreret. De er blevet lagt for åbent had i årevis under tilnavne som PERKERE - SORTE SVIN og lignende, typisk også påvirket af propaganda udspedt fra Gud´s eget land - over the pond.

F. eks. den med, at muslimer der dør i Osama bin Ladens tjeneste kommer op til Allahs hof, hvor de så frit kan vælge mellem purunge jomfruer. Ren manipulation og propaganda. Der findes ikke så meget som en enkelt sætning i Koranen, som fortæller dette. Ren nedladende diskriminerende for alle muslimer - propaganda.

På grund af manglende kommunikation, og som du selv er inde på, at en stor gruppe af danskere føler sig presset og bange, hvilket er nok til ikke at turde lære disse naboer, genboere, folk der lever henne af vejen at kende, fordi man har hørt så meget negativt, og de vil FANDEN BANKEME IKKE EN GANG SPISE VORES NATIONAL SPISE - SVINEKØD. SÅDAN EN FLOK UTAKNEMMELIGE BÆSTER. SKRUB HJEM HVOR I KOM FRA. I SKAL IKKE KOMME HER TIL DANMARK OG TRO PÅ, I KAN NASSE PÅ DET VI DANSKERE HAR SKABT!!!!

Så de (asylansøgerne/nydanskerne) er lige så presset pga UVIDENHED OG PROPAGANDA = udtalt racisme, som vores egen danske pressede gruppe. Så har vi en tredie gruppe danskere. Det er dem, der er villige til at begå selvtægt og dermed lovbrud med skjule irakere, palestinænsere, afganere og andre, som ikke kan få opholdstilladelse vie asylcentrene - som dog (in my book) er totalt ufunktionelle, og hvor Den Danske Almindelige Praktiserende Lægeforening for føje år siden udtalte om disse asylcentre: "De asylsøgende når at blive psykisk syge spærret inde på mindre antal kvadratmeter end en almindelig danskl fængselsfange og igen uden at kunne begynde at lære det danske sprog at kende og at tale og skrive dansk og uden reel kontakt til det danske samfund udenfor asylcentrene, før deres sager er afsluttede, og måske de så efter 6-10 års sagsbehandlig og "fængsling" og de påførte nye skader de har fået af års indespæring skal anke en afgørelse, og stadigvæk nægtet at lære det danske sprog at kende. Den fjerde gruppe, er så den kriminelle del af de tilkomne muslimske flygtninge, dem der sammen med rockergrupperne H.A. og Bandidos indbyrdes kæmper om kontrollen generelt over hele narkomarkedet i Danmark, og som jo spreder lige så meget frygt i disse år blandt andet i Køvenhavntstrup, som de to rockergrupper alene - mod hinanden - har gjort i årevis. Det er en åben bandekrig, hvor det helt primære er narkomarkedet. Dem har jeg lige så lidt respekt for som jeg ingen respekt overhovedet har for hverken H.A. eller Bandidos.

Alt for mange helt uskyldige mennesker er blevet ofre for denne åbenbare krig, er blevet lemlæstet og i værste fald dræbt, hvor det danske politi er magtesløse.

Nu er deres (politiets) generelle succesrate i opklaringen af hjemmerøverier jo ikke for god i forvejen, idet statistikken alene for 2008 taler om, at kun 5 hjemmerøverier ud af 100 blev opklaret.

I øvrigt Morten så kritiserede Barack Obama Danmark allerede tidligt i Januar 2009, før han officielt blev indsat den 20. januar 09 som USA´s nye præsident, idet han fortalte Danmark, at vi endnu ikke havde opfyldt vores kvotedel ang. irakere, underskrevet tidligere af Anders Fogh Rasmussen - omkring irakiske flygtninge. Siden invasionen i Irak havde vi kun givet 3 irakere opholdstilladelse.

Menneskeretsdomstolen kritiserede Birthe Rønn Hornbæk (kirke- og integrationsminister) 3 gange i træk på fire måneder i foråret 09, fordi vi returnerede herboende tamiler til der hvor de kom fra til sikker tilfangetagelse, tortur og den visse død.

Vi importerer i disse år tyske sygeplejesker til Danmark (fremmed arbejdere), giver dem et intensivt kursus på et halvt år i dansk undervisning, og så bliver de ansat på vore sygehuse (pga vores egen manglende rekrutering til dette erhverv) - til den dobbelte løn af, hvad de almindeligvis som sygeplejesker uddannet personale kunne tjene i Tyskland.

Men disse fremmedarbejdere skaber ikke utryghed/pression blandt danskerne, fordi ingen kan se på dem, om de er tyskere eller danskere, de er blege som os, og kun en lille accent røber, at de ikke er født i Danmark. Dem accepterer vi 100% - No problem!!

Kære Morten

Propaganda rettet mod folk vi ikke kan lide eller vil acceptere er altid problematisk, fordi propaganda aldrig fortæller sandheden. Kort sagt enhver form for propaganda har primært et mål at så tvivl = manipulation og at skabe had til en mindretallig befolkningsgruppe = en minoritetsgruppe, tidligere i Danmark f. eks. rettet mod bøsser og lesbiske???

Jeg opfatter dit indlæg som, at du ser danskerne presset af indvandere, flygtninge til Danmark, potentielle islamister som udelukkende er ude på at islamisere vort land (Mogens Glistrup fremsatte denne vanvittige propagandistiske påstand grebet ud af den blå luft) på den ene side, hvilket gør en masse danskere utrygge og de føler sig pressede, og kan ikke helt magte den påståede propagandistiske manipulerede tilstrøming af nye nydanskere også pga nassesyndromet, som opstod allerede tilbage i 1960´erne, da vi selv inviterede tyrkiske gæstearbejdere til Danmark (som det hed dan gang her til lands), for at udføre det arbejde, som var for beskidt og ussel lønnet til, at vi selv ville udføre dette.

De tilkomne tyrkere opfattede så ikke ordet "gæstearbejdere" som os, idet det for danskerne ikke betød, at vi pr. automatisk ønskede deres familier hjemme i Tyrkiet skulle familiesammenføres med disse gæstearbejdere inviteret her til lands.

Nu skal jeg ikke indlede en diskution i det fornuftige i Jyllandsposten beslutning om at publicere "Mohammed-tegningerne". Det skete i Yttringsfrihedens hellige ånd for os danskere. Men man kan måske i bagklogskabens klare lys diskutere det om det var klogt, endsige strengt nødvendigt. Yttringsfriheden for os danskere gælder i Danmark , men dermed ikke sagt at andre nationer som vi håner, skal acceptere dette. Og lige præcis Mohammed for muslimer, der er deres aller vigtigste profet, på samme måned som Jesus Kristus er det for kristendommen.

Islam accepterer kristendommen som en religion, mens kristendommen og vores Gud ikke accepterer at der kan eksistere en anden religon end kristendommen, endsige en anden Gud end kristendommens selvindbildte Gud. I islam beskrives Jeus som en stor profet, men helt uden guddommelige egenskaber, og den med at Den Store Demagog/Pædaggog (Jesus) skulle være himmelfarens efter korsfæstelsen (en sexleg der gik galt, måske med luderen Maria Magdalene og kostede Jesus livet), holder ikke en meter i islams opfattelse af profeten Jesus.

Men det er dog meget betegnede for Islam, at denne religion trods alt kender til Jesus, og i diverse tekster beskriver Jesus Christus som en stor profet.

Tænk på den romerske kejser Nero, der opfattede sig selv som en Gud. Under hele Romerrigets næsten 1000 årige dominans eksisterede der ikke kristendom, hvorimod der såvel før som under Romerriget eksisterede Islam som en religion.

Vores kristne Bibel, blev første gang udgivet med håndskrift. Det var en direkte oversættelse af den Græske Bibel, og det skete først omkring år 689. Før da eksistere kristendommen i Europa simpelthen ikke.

Grundliggende tror jeg pba af dine tekster, at du Morten gerne så en opblødning- og mere afdæmpet åben og tillidsfuld kommunikation mellem de andre og os, og at du grundliggende ville føle dig bedre tilpas, hvis vi alle bare var = os.

Mvh sunshine
Redigeret d. 02-12-2009 20:26
02-12-2009 19:58
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Sunshins Skrev:Grunmdliggende tror jeg pba af dine tekster, at du Morten gerne så en opblødning og mere dæmpet kommunikation mellem de andre og os, og at du grundliggende ville føle dig bedre tilpas, hvis vi alle bare var = os.


Lige netop. Det er vigtigt at alle føler sig godt tilpads og det ville være dejligt om de var mindre fokus på forskelligeheder med den hensigt at pege fingre af dit og dat. Derimod er oprigtig interesse med henblik på at forstå og rumme hinandens forskelligheder jo helt fint. Det gælder fra alle sider af.
02-12-2009 21:21
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
øhhh ved ikke om dette er en tråd om racisme, eller overbefolkning, men på et plan vil jeg give hr riber ret, det er vel lidt som om at man har en villa på nordstrand ,eller andet og naboen er i krise, der er nogle efter ham han bliver jaget ud af sit hus og søger tilflugt ved os ,vi tager familien ind med åbne arme og hjælper ham så godt vi nu kan, for os er det jo sådan vi kan se han lider børnen er bange og konen helt til rotterne ,men det eneste vi kan gøre, er at at ligge en luft madres ud til familien et varmt sted i huset og lave noget mad og ja gøre det daglie sammen med vores nye venner, men så sker der noget, min anden naboe bliver også smidt ud af sit hus og han har hørt om vores store hjerter og gavmilhed, fra den første familie og søger tilflugt hos os også, og vi som menneske kan ikke sige nej, vi finder den gamle foldud sofa frem, så de kan få et sted at ligge,

men så pludselig en dag jeg kommer hjem fra mit arbejde, finder jeg de 2 fader fra de 2 familier i totterne på hinanden, ja det går vild for sig de var kommet op og skæntes over en gammel sag, tror det var noget med en græsslåmaskine, der ikke var blevet afleveret engang.

nå nu står jeg over for et valg, skal jeg lade dem ødelægge mit hus og slå hinanden ihjel, eller skal jeg slå plat eller krone, om hvem jeg skal smide ud,
bare det at stå med de to muligheder, er nok til at jeg på en måde, begynder at ønske jeg ikke havde hjulpet dem til at starte med og håber at deres sag, på deres egen hjemme front snart ville blive løst


og endhvider, vi er jo rige i dette hus, men aligevel slider det lidt på tegenebogen, da den eneste form for inkomst vi har, er igennem vores service ydelser, vi har jo ikke det store produktions aberat som min bedste forældre havde, de fisked på liv og løs og dyrked marker osv

og hvis vi kikker på hvad vi kan sælge til andre, så tror jeg nok vi har lidt ost og becon i fryseren stadig

en lille historie om hvorfor danskerne er en smule afvisende over for fremmed nu må i for guds skyld ikke misforstå mig her for jeg har ikke sagt noget om hvorfor de to familier er blevet smidt ud af deres huse.
Redigeret d. 02-12-2009 21:23
02-12-2009 22:11
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Morten Riber skrev:
Lige netop. Det er vigtigt at alle føler sig godt tilpads og det ville være dejligt om de var mindre fokus på forskelligeheder med den hensigt at pege fingre af dit og dat. Derimod er oprigtig interesse med henblik på at forstå og rumme hinandens forskelligheder jo helt fint. Det gælder fra alle sider af.


Bulls Eye, Morten!!

Mvh sunshine
Redigeret d. 02-12-2009 22:12
02-12-2009 22:25
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Rødoghvid

Ok at du nævner mig og ser noget rigtigt i det jeg skriver, men vær lige opmærksom på at det ikke betyder at jeg nødvendigvis er enig i din fremlægning.

Jeg forstår udmærket hvad du skriver, men det er vanskeligt med sådan nogle eksempler. Som du selv skriver så undlader du at komme ind på hvorfor naboerne bliver smidt ud af deres huse, men vi kender heller ikke noget til hvilke andre muligheder der er for at hjælpe dem, eller om familien har andre oplagte muligheder for at søge hjælp fx hos deres meget velhavende bedsteforældre som bor overfor, men som de hader fordi de er så blærede.

Altså hvis nogen kommer i klemme og deres latterlige stolthed umuliggør alting for dem, kommer jeg altså ikke rendende med pengepungen åben. Børnene er offer men jeg har jo ikke myndighed til at overtage dem. (forudsætter jeg) De er og bliver forældrenes ansvar og lærer forældrene ikke ydmyghedens væsen at kende, vil jeg blot forsøge at tale dem til fornuft.

Det er MEGET svært med eksempler. Der ER så mange ubekendte og står jeg i en situation kan jeg bruge lang tid på at samle informationer - timer på at bearbejde dem med mig selv. Tænke over hvad det hele betyder og måske får jeg brug for at vide mere før jeg kan bestemme mig til hvad jeg vil gøre. Frem for alt vil jeg udngå at forpligte mig mere end højest nødvendigt (som udgangspunkt). Familiens selvrespekt trives heller ikke så længe de føler sig til belastning, så det er jo i alles interesse at komme videre, med mindre de altså skulle vise sig at være lige glade med deres selvrespekt, men tænker mere på alt det de kan få gratis. Men hvis det er tilfældet ændre det jo ikke noget for mig andet end at mit smil på læben over at kunne hjælpe, stivner lidt og at jeg vil gælde mig til at slippe af med min forpligtelse.

Mvh
Morten

PS. Har vi ikke snart fjernet os lidt rigeligt fra klimadebatter her?
02-12-2009 22:36
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Hej rødOghvid.

Jeg har to gange indenfor de sidste ti år gjort som du, idet jeg valgte at invitere en familie indenfor i mit/vores hjem. Simpelthen fordi jeg kunne se, at begge familierne var i så stor krise, og havde brug for hjælp her og nu, hvor hele det danske Servicelov system svigtede. De havde både brug for tag over hovedet, nogen der gad lytte uden at fordømme, og endeligt et godt måltid typisk dansk mad med kartofler, bøf, brun sovs og rødbeder til.

Begge familier kom gennem deres personlige krise, jeg fik skabt en kontakt til det offentlige Danmark, og de fik, begge familier, deres eget hjem i løbet af nogle måneder, hvor de i mens boede hos os. Pladsen her i hytten blev selvfølgelig indskrænket for min kone og jeg og vore børn, men vi taler tit om i dag, at ingen af os nogen sinde har fortrud, at vi åbnede vor dør og hjem for disse nødlidende mennesker - og vi ville gøre det igen.

Begge familier var af udenlandsk etnisk herkomst.

Ca. en gang om måneden lige siden (2001 og 2006) modtager vi et post brev eller en e-mail fra en af disse familier, hvor de konsekvent spørger til, om de kan få lov at gøre noget for os - som Tak! fordi vi åbnede vores hjem for dem. Vi har besøgt, min kone og jeg, begge familier i deres nye egne hjem, som de stolte viser frem og hvor vi begge føler os åbenhjertigt velkomne, og vi begge lærte en utrolig masse af dem, deres hjemlandes kulturer og familien som centrum i livet, om det at acceptere, at vi alle mennesker på jorden grundliggende er lånere af denne plane,t som vi fælles bebor etc.

Grundliggende tror- og håber jeg, at langt de fleste danskere i samme situation, hvor vi helt spontant oplever mennesker i stor nød ville gøre det samme, som du rødOghvid og som vi gjorde.

Den følelse vi begge stadigvæk har er den samme, at det føles utroligt godt og tilfredsstillende at hjælpe andre mennesker, som ikke kan hjælpe sig selv, som vores eller sociale reformer, som er verdens berømte lover at hjælpe enhver med lovligt ophold i Danmark, men her for to familier svigtede, og på trods af betydelige sprogproblemer den første dag, så kan vi alle med meget enkle fagter og tegnsprog snildt forstå hinanden - og som sagt ville vi gøre det igen.

Mvh sunshine
Redigeret d. 02-12-2009 23:13
02-12-2009 22:51
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Sunshine
Som jeg læser det, skriver du, at du så/oplevede nogle familier i nød og som jeg ser det, lyttede du til din samvittighed og gav dem den hjælp du var i stand til, hvilket gav dem det fornødne løft.


Blot alle lyttede til deres samvittighed ville verden være en helt anden. Det er netop det jeg forsøger at sige at man skal her ovenover.
02-12-2009 23:17
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Kære ligeværdige Morten

Hvorfor tror du jeg skrev til dig - Bulls Eye - ovenfor? You hit the head on the nail.

Mvh sunshine

P.S! I øvrigt, fordi det var mere personligt end som så, da vi åbnede dørene for begge familier, og måske for personligt til at nævne her, men nu gør jeg det alligevel, så havde min kone og jeg ægteskabelige problemer i 2001.

Men problemer som intet var at sammenligne med begge disse familiers problemer, og vores ægteskab blev faktisk styrket gennem denne proces, og vi fandt forelskelsen igen, fordi vi begge vidste, at vore problemer reelt tilhørte småtings afdelingen, sådan almindeligt fnidder fnadder mellem ægtefolk i Danmark.

Anwar (2001) var fra Libanon, og han lærte mig faktisk sådan mand til mand, aldrig gå i seng og fald i søvn uden, at du har fortalt din kone, at hun er den smukkeste og mest kærlige kvinde, jeg kender.

Det gav pote, skulle jeg hilse og sige.
Redigeret d. 02-12-2009 23:35
02-12-2009 23:41
Jakob
★★★★★
(9186)
.


@sunshine


Skal alles ret til at sejle gå forud for kravet om redningsbåde til alle..??

Vi kan jo prøve at spørge de overlevende fra Titanic.

Kommentar: Dårligt eksempel Jakob pga en menneske skabt katastrofe.


Ok, så må vi hellere fyre den ingeniør, der byggede isbjerget.

Antal borgere i Danmark må nok også siges at være et menneskeskabt tal.



Kommentar: Den kommer du til at uddybe. Mig bekendt er vi i dag lidt over 5 mill. Spørgsmål: Så hvordan kommer du til tallet 1 mill?


Det kan jeg komme frem til på forskellige måder, f.eks. kan jeg dividere med fem.
Men jeg synes ikke, at et nøjagtigt tal er så interessant på nuværende tidspunkt.
Det afgørende er, at vi er enige om, at vi er alt for mange, og at vi søger efter gode måder at løse problemet på.


Kommentar: Igen udtaler du dig (in my book) som imperialist, fordi du ikke anerkener at vore miljøskabte/forureningsproblemer i den vestlige verdens kapitalistiske system har ramt Afrika langt værre end noget kendt klima problem i Europa. Det er logik for burhus for både dig og mig, at 10 års tørke i et land der ligger omkring Ækvatori giver probler med at få afgrøder til at vokse, og dermed at den samlede befolkning kan få mad i munden, mælk fra køer osv.


Den synes jeg er så langt ude, at jeg vil beskylde dig for det samme.

Du vil have, at vi skal aftage nogle hundrede tusinde udlændinge, fordi vi skal have dårlig samvittighed, fordi vi har opvarmet kloden for meget med CO2, så de har fået tørke flere år i træk, end de plejer i Afrika.
Men ud fra tidligere erfaringer må vi konstatere, at større tilstrømning af udlændinge til Danmark er uhyre dyrt i energi og CO2-udslip. Så den megen "hjælp" i form af gæstfrihed er kun med til at forværre problemet.

Hvis man tror, at global opvarmning skal bringes til ophør ved at alle mennesker flytter til Danmark, så tager man i hvert fald fejl. Vi er et af de lande i verden, som udleder allermest CO2 pr. indbygger..!

Det er netop et af de problemer, som jeg vil have løst, før vi har kapacitet til at tage flere ind i landet.
I Afrika kan de også bedre bygge solfangere, end vi kan i Danmark, og bliver det rentabelt at skabe ørkenoaser med havvand, så kan Afrikas fremtidsmuligheder pludseligt blive meget mere lyse.


Kommentar: 100 enig med dig. Masser af information til Afrika om befolkningsbegrænsing, men også gratis prævention til alle i Afrika. Men det vil efter alle videnskabelige forudsigelser tage omkring 30-40 år, før det får en generel virkning blandt alle afrikanere


"alle videnskabelige forudsigelser"....

Mon det virkelig er så mange..??
Jeg tror ligeså godt, at vi kan erkende, at vores viden på det område er meget sparsom.


Kommentar: Medlidenhed kan lige så lidt som fordomme/racisme føre til noget som helst konskrutivt og positivt udviklende.


Det er jeg nu ikke enig i. Men jeg synes ikke, at vi skal tage ansvaret fra Afrika, ved at påtage os skylden for alverdens ulykker.
Man kommer heller ikke udenom, at mange udvikingsprojekter ville være gået langt bedre, hvis ikke de afrikanske stammeledere havde så dybe traditioner for selv at rane til sig. Der er lang vej fra junglelov til civilisation.
Ud fra den betragtning tror jeg, at verden kunne hjælpe langt flere mennesker for pengene, hvis vi i stedet satsede mere på f.eks. Nordkorea.


Kommentar: You´re joking, right? No comments (LMAO).


Nej, det er da bestemt mit alvor, at klimapolitik skal tage højde for alle klimaforandringer, uanset om de fører til mere varme eller mere kulde, og vi ved ikke mere, end at der er risiko for begge dele. Som det også fremgår af Klimapolitisk Manifest:
http://www.klimadebat.dk/forum/klimapolitisk-manifest-d7-e411.php#post_10631


Ca. en gang om måneden lige siden (2001 og 2006) modtager vi et post brev eller en e-mail fra en af disse familier, hvor de konsekvent spørger til, om de kan få lov at gøre noget for os - som Tak! fordi vi åbnede vores hjem for dem.


Ja, det er fint nok for dig, at du nu har nogle mennesker, som føler en personlig taknemmelighedsgæld til dig, og at du måske senere kan drage fordel af det.
Men det er nok resten af samfundet, der i virkeligheden betaler prisen, og vi er nok også enige om, at dine personlige følelser i den forbindelse ikke er, hvad der skal redde verden og give andre mennesker et værdigt liv.
Ja, jeg ved godt, at det kan lyde lidt hårdt, men du må indrømme, at din barmhjertighedsgerning giver dig lyst til flere, og hvis alle skulle nyde den glæde, så kunne Danmark hurtigt blive det mest overbefolkede land i verden.







.
02-12-2009 23:52
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
til sunshine

jeg er enig med meget af det du siger vi skal hjælpe hvor vi kan ikke mindst pga den glæde man får ved at give andre noget possetivt . men strømmen af flygtninger fra krise økonomi ramte lande vil vælte over os hvis ikke vi stopper krige og hungersnød i de lande, lad os antag at vi kunne stoppe krige i afrika og de fik gang i deres olie og kul produktioner, til at lave en infrastruktur ala vores, godt nok med konkurance til shell og de store virksomheder i vesten så er jeg af den mening at hungersnød og krige ville blive fjernet fra den egn, altser ikke lige med det samme ofc men med tiden, for rige forætte mennesker gider ikke slås.

jeg ville mer en gerne bruge min tid i afrika til at hjælpe med at genopbygge .............. det kan man jo ikke engang sige for de har aldrig haf den chance, jeg er udanned elektrikker so jeg kan da bruge min vestlige uddannelse, til at gøre gavn andre steder
man stoppe problemet hvor det reelt har en posetivt virkning og det her er
ikke racistisk for jeg er ligeglad om man er sort eller rød eller hvid eller hvilket navn man kalder ens gud, men ved at samle folk i en stor pærevælling, sætter man det som all kan lide mangfoldighed og kultur under angreb, vi er et intrtionalt samfund vi vil altid ligge en en hindring på hvem vi er, som en nation pga, der skal være plads til os all her.
men har det så noget med at jeg ikke kan klare andre folk udefra, ..nej slet ikke jeg elsker den verden vi lever i, hvis vi ser på de mennesker der lever i den

og med det jeg mener om mangfoldighed er at ser man 3g invandre så er de jo inkanered dansker, de fleste lever den vestlige stil, går i vestlig tøj snakker engeldansk, lige så meget som alle os andre, jeg mener vi er i fær med at nedbryde vores idenditet/ nationalitet, i stedet for at hjælpe dem som virklig har brug for det, for det er jo et mindretal vi snakker om der har midlerne til at flygte til danmark, de sidste tal er, ca 1 mia mennesker lever under sulte grænsen og så stort inmarch af flygtninger har vi dog ikke set i den vestlige verden endnu.

men en ting kan jeg dog sige og det er så længe at vi i den vestlige verden går med den holdning at at vi ikke kan tillade os at nyde den ``luksus vi lever i``, for det er den som er skyld i at afrikanerne, eller de ander ulande ikke har det så godt, james så vil vi jo blive nogle selv piner, for jeg mener at de andre kan få det lige så godt som os, hvis bare vores regeringer ville lade dem få deres egen økonomi, som kan handles med samarbejdes med, for det er jo sådan, at man skal have de nødvendige ting på plads, før man kan oplyse sig selv og dermed mener jeg uddanne sig selv.

bliver nød til at slutte af her jeg har ellers meget mer at skrive om men skal tidligt op i morgen og på arbejde så længe jeg har et =)


ohh ja glemte at sige undskyld til riber ville ikke blande dig så meget ind i hvad jeg skrev ville bare pointere at jeg til dels giver dig ret undskyld hvis jeg fremstiller det som om det er min tolking af hvad du har skrevet indtil =) og ps prøver at få debatten ind på klima igen hvis du kan se det =P
Redigeret d. 03-12-2009 00:07
03-12-2009 00:52
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
Jakob skrev:
Ja, det er fint nok for dig, at du nu har nogle mennesker, som føler en personlig taknemmelighedsgæld til dig, og at du måske senere kan drage fordel af det.


Kommentar: Helt ærligt Jakob. Du er simpelthen under bæltestedet.

Ovenstående bemærkning fra dig vil jeg slet og ret overhøre/ignorere, idet det er gået op for mig, at du som dansker og menneske - intet har fattet af, hvad jeg skrev. Og som den psykiske sygdom en psykopat, har du tilsyneladende heller ingen samvittighed eller moral.

Derfor stik imod din opfattelse har Morten til fulde opfattet, hvad det vil sige at have samvittighed, at prøve at se positivt på andre mennesker, og i den konkrete situation at vide, at vi var nødt til at medmenneskelige årsager at træde til, netop fordi vort højt besungne sociale reformer og administrationen i den pågældende kommune med Serviceloven som grundlag totalt svigtede.

I stedet for som du, blot at angribe hvem og hvad som helst, der måtte have en anden mening end dig. Jeg har aldrig lagt skjul, at jeg ønsker et Danmark med fortsat åbne grænser, og et Danmark som fortsat går i spidsen for U-landshjælp til de lande, som har brug for det og ikke en ny Berlin-mur rundt om Danevang, eller som Israelerne jo plagierede en høj mur rundt om Gaza-striben.

Ingen af disse løsningsmodeller har skabt mere fred i verden.

Når du her postulerer, at min kone/jeg/vores familie så om nogle år kan drage fordel af den taknemmeligheds gæld (sådan som du i din indskrænkede egoistiske hadefulde verden, har opfattet min tekst), så har jeg ikke yderligere kommentarer til dig, andet end hvad jeg tidligere har udtrykt, at du føler dig åbenbart som tilhørende den særlige menneskelige race som føler sig bedre end andre, og aldrig kunne drømme om at række andre en hjælpende hånd. Det kunne jo føre til overbefolkning af Danmark, som i stedet for skider på alt og alle, og som ikke vil give andre mennesker en hjælpende hånd - uden at forvente noget til gengæld.
.

Det er simpelthen for dum en udtalelse, men selvfølgelig som spejlet på væggen fortæller en masse om dig.

Mvh sunshine
Redigeret d. 03-12-2009 00:55
03-12-2009 01:20
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
bliver lige nød til at ligge denne ind var lige ved at se hvorfor coca cola var blevet så grønd ?

http://www.apk2000.dk/netavisen/artikler/okonomi/05/kp13-s14b.htm

kan ikke se om det er løgn eller latin men det kan give jer som læser dette noget at tænke over
03-12-2009 01:20
sunshine
☆☆☆☆☆
(24)
rødOghvid skrev:
til sunshine

jeg er enig med meget af det du siger vi skal hjælpe hvor vi kan ikke mindst pga den glæde man får ved at give andre noget possetivt . men strømmen af flygtninger fra krise økonomi ramte lande vil vælte over os hvis ikke vi stopper krige og hungersnød i de lande, lad os antag at vi kunne stoppe krige i afrika og de fik gang i deres olie og kul produktioner, til at lave en infrastruktur ala vores, godt nok med konkurance til shell og de store virksomheder i vesten så er jeg af den mening at hungersnød og krige ville blive fjernet fra den egn, altser ikke lige med det samme ofc men med tiden, for rige forætte mennesker gider ikke slås.



Kære rødOghvid

Til din orientering har Kina i samme næsten tyve år og gernnem 2 invasioner i Irak fra USA´s side - lige håbløse og lige udsigtsløse for USA, bortset fra at de ved sidste invasion indledte ikke alene et folkemord på den helt uskyldige irakiske befolkning uden antydning af politisk indflydelse - børn, kvinder, mænd og ældre og i øvrigt har forsøgt at tilintetgøre den irakiske stat (selvfølgelig som alle andre tilsvarende forsøg tidligere mod Korea og Vietnam lige mislykkede (hvor du sikkert husker fra 1973 afslutningen af Vietnamkrigen, hvor de som i Korea intet havde at lave, men kun var der for at støtte deres egen korrumperede våben industri, at amerikanerne blev smidt ud af Vietnam af deres eget hovedskvarter i Saigon, og måtte flygte over hals og hoved med Kalasnikov kuglerne flyvende om ørerne.

Chickenshits, the lot of them.

Hvor USA blev totalt til grin verden over - endda højlydt i hele verden. Verdens førende SUPERMAGT smidt ud af Vietnam af en flok bønder iført stråhat og sandaler kørende på cykler. (Det havde de satan edeme godt af, efter at have slået ca. 2 mill vietnamesere ihjeld).

Skyd først på alt hvad der bevæger sig, og først bagefter stille spørgsmål, skulle der være enkelte overlevende. Den typisk amerikanske militære strategi.

Resten af os omkring Irak (du husker sikkert at den samlede koalitionsstyrke fra 27 lande faldt til jorden for få år siden) som har har kostet de amerikanske skatteborger over 1.250.000.000 millioner dollars, som den amerikanske almindelige skatteborger intet godt har opnået for til fordel for amerikanerne hjemme i USA, der har Kina i samme periode opkøbt olie koncessioner i Afrika, således at Kina´s samlede forbrug af olie er blevet opgraderet til ca. 11-12% af Kina´s samlede olieforbrug kommer fra Afrika. De er jo ikke dumme kineserne.

I samme periode er det gået for amerikanerne, via The US Energy Commisions videnskabelige undersøgelser og forudsigelser allerede i 1999, kunne fortælle at de ikke mere kan producere olie fra omkring 2008 indenfor deres egne grænser, af den simple årsag, at deres egne brønde er tømte.

I øvrigt skal vi bestemt ikke anbefale nogle lande i verden at forøge deres kulproduktion. Kul er den energikilde, som ubetinget udleder mest CO2.

Mvh sunshine
Redigeret d. 03-12-2009 01:42
03-12-2009 01:27
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ovenstående bemærkning fra dig vil jeg slet og ret overhøre/ignorere, idet det er gået op for mig, at du som dansker og menneske - intet har fattet af, hvad jeg skrev. Og som den psykiske sygdom en psykopat, har du tilsyneladende heller ingen samvittighed eller moral.

Derfor stik imod din opfattelse har Morten til fulde opfattet, hvad det vil sige at have samvittighed, at prøve at se positivt på andre mennesker, og i den konkrete situation at vide, at vi var nødt til at medmenneskelige årsager at træde til, netop fordi vort højt besungne sociale reformer og administrationen i den pågældende kommune med Serviceloven som grundlag totalt svigtede.


@Sunshine

Jeg citerer dig, men jeg står for at sætte tekst i fed. Hvorfor skriver du sådan? Jeg er langtfra enig med Jacob i mange politiske synspunkter, men alligevel kunne jeg aldrig drømme om at skrive sådan til ham.

Det er meget vanskeligt at tolke ud fra en situation som beskrives af andre. Der er SÅ mange ting der kan spille ind og være afgørende for hvad en god handling er, og når du sådan bringer din historie, må du vel også kunne forvente lidt skepsis uden at du behøves at svine folk til? Du overtræder faktisk dette forums regler her.

Og så ligger du også pludselig en masse ord i munden på mig med de nye oplysninger du kommer frem med.

Nå, men jeg vil hellige mig klimadebatten. Tak for sludderen.

Mvh
Morten
Redigeret d. 03-12-2009 01:33
03-12-2009 02:11
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
damit misted mit indlæg til dig sunshine

nå jeg prøver igen :

jer tror vi er af samme opfattels vi krydser bare hinanden en smule jeg vil IKKE have en supermagt til at inva afrika det er nok det (vi) som jeg satte forand der gik lidt kluder i
og du er selv inde på kina som er en aaf verdens største økonomier.
det jeg søger i denne debat der om der er en fordel for de store selskaber i at sige sammen med 2500 forsker at der er en menneskabt global opvarmning på jorden for du ser jo alle de store ja selv shell rider på grøn bølge kan det være fordi at det ikke kan svare sig at udnytte de fattige ??? ......nej det er sikkert fordi at hvis afrika kom op på lige fod med os andre så ville de stå til at miste et par hundre kroner eller 2 ikke sandt ?
og så har vi så igen debatten er det den enorme mængde mennesker der er på jorden der er den største trudsel for moder jord eller er den største trudsel mod deres økonomi ??
og hvad kan vi gøre for at komme ud af denne knibe det er der jeg mener at vi skal have afrika på fode for med ny teknologi kan vi sikkert overkomme den globale opvarmning/ nedkøling (ikke menneskeskabt)

men som det er i dag kan vi ikke køre en stålfabrik eller andre fabrikke udelukket på sol og vind så det vil være en fremtids ting og det kan tage lang tid før den teknologi er udviklet på højde med feks olie eller kul .

kommare og punktumer må i gette jer til har skrevet det her engang men bliv smidt af nettet så alt var lost =O

vi snakkes ved
03-12-2009 02:18
Jakob
★★★★★
(9186)
.



I øvrigt vil jeg også gerne klappe trådens nyligt tilkomne medskribenter på skulderen for at ønske en god tone omkring dette emne.
Og jeg beklager selvfølgelig også, hvis jeg har stødt nogen unødigt.
Men omfavn nu heller ikke hinanden så meget, at den vigtige diskussion drukner med uld i munden.


Også mange tak til Mernild, som forsigtigt og på en god måde nu har hjulpet med at puste til tabuet:
http://www.klimadebat.dk/befolkningstilvaekst-er-klimadebattens-tabu-mernilds-klumme-december-2009-r120.php


Jeg kan se, at der i kommentarfeltet under Mernilds klumme er citeret noget om, at befolkningsreduktion skulle være "misantropi", og det er også nævnt langt tidligere i denne tråd.

Men indebærer "misantropi" da ikke, at man netop har opgivet håbet om, at mennesket kan forandre og forbedre sig..?

Såfremt en bestemt opdragelse vil forbedre menneskets fremtid og overlevelse, så må det vel være kærlighed til mennesket, at indføre den. Ellers forstår jeg nok ikke ordet.
Jeg er selvfølgelig enig i, at løsningsforslag i retning af holocaust ville bekræfte billedet. Men den slags løsninger er der vist heldigvis ingen seriøs støtte til i denne tråd..?

Dog mener jeg, at man skal være opmærksom på, at det nuværende befolkningstal er alt for højt, så hvis høsten på verdensplan slår fejl bare nogle få år i træk, så får vi hurtigt lokale tilstande, som til forveksling minder om KZ-lejre.
Denne situation vil man logisk være med til at skubbe længere væk, når man går ind for en befolkningsreduktion.

Hvem er så misantropisk..?


.
Redigeret d. 03-12-2009 02:19
03-12-2009 11:31
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Hej Sunshine og Morten
Den med 1 million mennesker i Danmark har Jakob trukket op af hans hemmelige hat. Jeg vil foreslå i begge læser tråden igennem fra starten for at få et indtryk af hvad der har været oppe at vende i den.
Er derudover nysgerrig over jeres indstilling overfor de løsningstiltag der bringes til torvs?

Samt hvorvidt trådens oprindelige emne (over-befolkning) globalt som lokalt (DK) på nogen måde er forsøgt argumenteret sagligt for?


Hej Sunshine
Det kan godt være du mener Jakob fremstår imperalistisk. Det er jeg for såvidt enig med dig i. Til gengæld fremstår du i mine øjne som fortaler for af-arten; "hvid mands byrde". At det alt sammen er vores skyld og at vi har et automatisk ansvar for alverdens fattige, moralsk som praktisk.

Møder du en tysker i dag under alderen 55 år vil du så mene vedkommende er ansvarlig for hvad der skete op til og under 2. verdenskrig? I fald nej, hvorfor er det så nutidens "hvide mands skyld" hvad der foregik for århundreder siden?

Hvordan definerer du gruppen "kaukasiske europæere"? Var det en gruppe der koordineret stod (står?) sammen om at udpinsle afrika og alverdens andre kontinenter? Eller var det mere faktuelt en samling af lande der bekrigede hinanden internt og havde gjort det længe inden imperalisme og kolonialismen slog igennem? Og fortsat gjorde det under og efter. Du finder den laveste fællesnævner, at de alle (hovedsageligt) var hvide og behandler dem alene udfra det som en samlet gruppe.

Men forsøg derudover at forklare den filosofiske tilgang bag perserriget? Hos de gamle Egyptere? Inka- eller Aztekerriget? Gupta-imperiet? De japanske shoguns og samurai-familier og deres evindelige borgerkrige og undertrykkelse af bønderne? Mongolernes hærgen og de kinesiske dynastiers magtkampe? Det ottomankse rige eller det islamiske Kalifat? Eller mere nærliggende blot de nordiske vikingers hærgen for bare at nævne en af de "hvide menneskers" kulturer med imperalistiske træk.

Umiddelbart virker ekistensen af de samme kulturelle karraktertræk hos andre etniciteter som en klar indikation på at tesen om at det er noget særegnt for "de kaukasiske europæere" er dybt forfejlet. Ligeså at det forekommer gentagne gange igennem historien forud for den tid du snakker om (de senere 400år/kolonialismen).

Tag den med slaver ligeså som er et andet emne du berører (blandt mange, måske for mange). Hvorfor optræder der slaver igennem selv de ældste historiske beretninger fra alverdens kulturer hvis det angiveligt er udtryk for en speciel "kaukasisk europæisk" tankegang? De optræder i fortællinger fra antikkens grækenland og Rom. Herhjemme havde vi trælle. De havde slaver i det gamle Egypten de havde dem i Japan og de havde dem i Kina. Kaste-systemerne kender vi også til fra før "den hvide mands" kolonolisering. Der var slaver under det islamiske Kalifat og i det osmanske rige hvor der blev solgt slaver i Istanbul helt frem til 1908. Afarten i form af haremmer (og hvad de ellers blev kaldt) ses også fra kultur til kultur.
Igen vil jeg påstå at en tankegang om at det er noget specielt for "den hvide mand" er dybt forfejlet.

Så for det første er jeg dybt uenig i at holde folk ansvarlige for hvad deres tip-tip...-tip forforfædre gjorde. For det andet er jeg uenig i at "den hvide mand" er nogen som helst meningsfuld beskrivelse af en fælles koordineret gruppe. For det tredje at den "kaukasisk europæiske" mand har bedrevet en tankegang eller handlemåde der på nogen måde adskiller sig fra så mange andre kulturer samtidigt som tidligere i historien.

Fri mig derfor for prædiken om at vi har et specielt ansvar på jorden for andre mennesker eller at alverdens nød og pinsler leder direkte tilbage til os "kaukasiske europæere" pga. vores fortid og kultur.
Du skriver til Jakob at medlidenhed opnår man ikke noget konstruktivt med. Det gør man heller ikke med afmægtig dårlig samvittighed.


Forstår derudover heller ikke din trang til at slå på USA i stort set hver andet afsnit. Hvad er der lige galt med dem specielt? Du kan ikke lide deres SUVer, bevares det kan jeg heller ikke. Men lidt mere nuanceret er de ledende i verden for indfasning af alternative køretøjer og tilskud til disse. Da Prius rundede 1 million solgte biler på verdensplan var de 60% solgt i USA, de 30% i Japan og knap 10% resten af verden (hovedsageligt Europa). Men det kolliderer jo med et billede af landet der kun er ondt og er derfor ikke noget vi skal forholde os til. Vi snakker meget her i Europa (og lille DK) men når det kommer til handling er det ikke der vi har vores styrke. USA hanlder måske nogen gange lidt sent men når de gør det er det med fokus på effekt fremfor signaler. Fremfor at gøre dig til herre over om de havde noget at gøre i Korea skulle du spørge folk i Syd-korea. Dem i Nord-korea får du som bekendt svært ved at få i tale.

Venligst forstå ikke min kritik sådan at jeg syntes USA er perfekte. Blot er det et unuanceret verdenssyn ikke at forholde sig til at det er vi sandeligt heller ikke selv (eller andre). Dine afhuggede abehænder blev solgt over hele verden og ligeså med dine elfenben fra elefanter og afrodisiak fra næsehorn. På samme måde som du nu ser at det er specielt kinsernes hang til haj-finner at disse overfiskes og behandles alt andet end bare en smule etisk i store dele af den asiatiske region. Eller Japans hval-jagt? Eller.... Et der altid USA og "kapitalismen" vi skal skyde på, eller er det alt sammen tegn på vi istedet er nede på et mere generelt menneskeligt plan?

Modsiger du derimod ikke din egen omfavnende holdning til andre grupper når du selv så tydeligt og entydigt ligger en specifik gruppe for spot og spe?

Din historie om prozac er derudover ikke helt korrekt(samt uddukomenteret i dit indlæg). Der blev foretaget en meta-analyse af data fra 35 undersøgelser som konkluderede at der nok var statiskt signifikant forskel på placebo og middel men at den ikke levede op til diverse yderligere medicinske standarder for signifikans. Efter at diverse "aviser" havde udlagt historien stort set som du beskriver den benægtede forfatterne til meta-undersøgelsen den udlægning af deres resultater. Deruodver drejede undersøgelsen sig om 6 forskellige antidepressiver(fluoxetine, venlafaxine, nefazodone, paroxetine, sertraline og citalopram) hvor fluoxetine = prozac. At der blev fokuseret på sidstnævnte i medierne kan ikke overraske, men det er nu engang umuligt alene med en meta-undersøgelse i hånden at udtale som om enkelte af komponenterne, hvoraf der principielt er nogen der har ligger over de gennemsnit der er blevet beregnet på. Bemærk endvidere at der ikke var tale om nye undersøgelser men om data fra godkendelsesprocedurerne for midlerne der vel at mærke alle individuelt må have leveret acceptable resultater for at opnå godkendelsen. Nogen så tydeligtvist bedre end andre.
Læs om studiet her: LINK

Så giver du et par historiske betragtninger hvor jeg slet ikke kunne følge med.

Historisk faktuelt forkert. Romerriget som samlet enhed eksisterede kun i et par århundreder før det blev opstplittet i to dele hvoraf kun det ene holdt ved i det 1000-års rige du taler om. Nu nævner du jo selv at i Islam er Jesus helt korrekt en af de hellige profeter. Hvordan du så får islam til at eksistere før Jesus der altså ikke var den sidste og vigtigste profet der formulerede religionen forstår jeg ikke helt? Derudover blev kristendommen indført i det romerske rige som officel religtion ca. år 330 hvilket så modsiger din udlægning. Såvel som den manglende eksistens af kristendom samt den samtidige og forudgående eksistens af Islam.

Vores kristne Bibel, blev første gang udgivet med håndskrift. Det var en direkte oversættelse af den Græske Bibel, og det skete først omkring år 689. Før da eksistere kristendommen i Europa simpelthen ikke.

Som nævnt ovenfor blev den indført som officel religion i romerriget allerede i omkring år 330 og endda med forbud mod dyrkelse af andre religioner i 390. Så din tidsline er igen fakutelt forkert.
Dit præmis om at en nedskrevet bibel (hellig bog) er en nødvendighed for eksistensen af en religion gør så også at det må være gældene at aser-troen blot er en myte samt at Inkaerne som ikke engang havde et skriftsprog følgeligt slet ikke havde guder - omend de da havde præster og ofringer. Med andre ord giver dit præmis ikke mening eftersom der fakutelt har eksiteret religioner uden en central nedskreven bog som fundament.

Vil du fastholde dit præmis roder du dig endvidere ud i at Islam ikke kan have eksisteret før Koranen blev formidlet til profeten Muhammed omkring det 6. århundrede og samlet i nedskrevet form små 100 år senere. Derved kan Islam så igen heller ikke have eksisteret før og under romerriget (eller kristendommen).

Dine tidslinier er forkerte i forhold til historiske fakta og dine præmisser modsiger yderligere din fremstilling af historien.


Islam accepterer kristendommen som en religion, mens kristendommen og vores Gud ikke accepterer at der kan eksistere en anden religon end kristendommen, endsige en anden Gud end kristendommens selvindbildte Gud. I islam beskrives Jeus som en stor profet, men helt uden guddommelige egenskaber, og den med at Den Store Demagog/Pædaggog (Jesus) skulle være himmelfarens efter korsfæstelsen (en sexleg der gik galt, måske med luderen Maria Magdalene og kostede Jesus livet), holder ikke en meter i islams opfattelse af profeten Jesus.

Du modsiger dig selv. Med din korrekte beskrivelse af at Jesus i Islam ikke er andet eller mere end en profet (ingen guddommelige egenskaber) afviser du så også at de accepterer kristendommen som religion. Den er jo baseret på at Jesus ér guds søn og absolut har guddommelige egenskaber. Begge religioner har det tilfælles at de ikke billiger dyrkelse af andre religioner og har udbredelse af deres "sande tro" som erklærede mål. Selvsagt der er forskellige nutidige (og fortidige) fortolkninger indenfor begge trosretninger af det essntielle i at andre folk tror på en "forkert" gud og hvor dogmatisk de opfatter betydningen af missionering og omvendelse af andre.
Kudos for din kommentar om "Den Store Pædagog" :D

Et meget langt stykke hen ad vejen er jeg enig med dig i din beskrivelse af in- og out-gruppe effekter hvor man identificerer sig selv ved at tage afstand fra noget andet og derved risikerer at skabe konflikt mellem to grupper. Dog mener jeg du er lidt for dogmatisk i hvad jeg opfatter som en fuldstændige afstandstagen fra al kritik af grupper. Du siger f.eks. om muhammedtegningerne at yttringsfriheden er gælden for os danskere i Danmark. Men eftersom du insisterer på (helt enig principielt) i at "tilflyttere" (eller hvad vi nu kalder dem for debattens skyld) rent faktisk er 100% danskere er der så heller ikke noget i vejen for at de i yttringsfrihedens navn ironiseres over? Andre nationer tvivler jeg stærkt på læser Jyllandsposten og jeg bemærker man ikke fra JP eller anden dansk side forsøgte at indrykke tegningerne i udenlandske aviser. Ej heller forstår jeg din analogi med Jesus Kristus som vi i samfundet glædeligt gør grin med uden problemer.
Personligt er jeg ateist/agnostiker og forbeholder mig retten at gøre grin med enhver religiøs fundamentalist der sætter absurd tro højere end almen fornuft eller praktisk næstekærlighed. De er fjolser der ikke fortjener andet end at blive gjort til grin, om ikke andet så ud fra Kierkegaards princip om værdien af ironi som argument. Så er jeg ligeglad med om deres tro er bredt eller smalt udbredt, gammel eller ung, lokalt forankret historisk eller nytilkommen og alle mulige andre parametre. Jeg går ind for mindre religion i samfundet og større adskilelse af stat og kirke (af enhver form) og mener ikke det er ønskeligt, at vende tilbage til en tid hvor religioner blev specielt fremhævet rettighedsmæssigt.

Med det sagt kan jeg så godt se et problem i at fordi man gerne vil ironisere over en sub-gruppe så rammer man hele gruppen. (radikale islamister/"almindelige" muslimer). Behovet for det afhænger så bla. af gruppens evne til internt at kritisere sig selv og det var jo bla. det der blev efterlyst.

Men derudover enig med dig i behovet for ikke at se grupper som grupper men som en samling af individer der flyder ind og ud af den gruppe samt andre. At fremfor at fokusere på at folk skal være på én måde så acceptere folks ret til at være forskellige. Dertil kudos for dine personlige handlinger. Flot handlet og eksemplificering i mine øjne af, at individuel handling altid er mere effektiv og reel menneskelig end buerokratiske centraliserede systemer.

Blot for at kommentere et par af de mange emner du har fået ind i tråden.

Mvh
Mikkel
03-12-2009 11:53
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Hej Jakob

Men indebærer "misantropi" da ikke, at man netop har opgivet håbet om, at mennesket kan forandre og forbedre sig..?

Såfremt en bestemt opdragelse vil forbedre menneskets fremtid og overlevelse, så må det vel være kærlighed til mennesket, at indføre den. Ellers forstår jeg nok ikke ordet.


Jo du har ret i den første del som udlægning af misantropi. Men du ændrer betydning når du så tilføjer én bestemt opdragelse til forandring. Den eksisterer ikke i ordets betydning.

Eftersom du gentagne gange har argumenteret for at ændre menneskets opførsel er du således ikke misantropisk i din tilgang. Det er mere gældende for folk der slet og ret mener at verden ville være et bedre sted uden mennesker overhovedet og vi ikke kan gøre noget for at ændre på dette.


Jeg er selvfølgelig enig i, at løsningsforslag i retning af holocaust ville bekræfte billedet. Men den slags løsninger er der vist heldigvis ingen seriøs støtte til i denne tråd..?


Nej det er der trods alt ikke. Til gengæld er der bragt en masse andre løsningsmodeller til torvs jeg personligt vil beskrive som fasistoide i deres tilgang. Hvorvidt de er udtryk for forfatterens egen holdning eller bragt for diskusionens (provaktionens?) skyld vil jeg undlade at tage stilling til. Måske du selv vil gøre det når du foreslår at staten skal uddele "yngletilladelser" o.lign.? Altså tydeliggøre erklære om du reelt går ind for det eller blot provokerer?



Dog mener jeg, at man skal være opmærksom på, at det nuværende befolkningstal er alt for højt, så hvis høsten på verdensplan slår fejl bare nogle få år i træk, så får vi hurtigt lokale tilstande, som til forveksling minder om KZ-lejre.
Denne situation vil man logisk være med til at skubbe længere væk, når man går ind for en befolkningsreduktion.

For det første bygger det på en erklæring fremfor nogen form for fakta at vi er for mange. For det andet er det et faktum at som tiden går er der relativt færre og færre der sulter på globus til nu - på trods af den samtidige kraftige forøgelse af den absolutte befolkning. Trist som fakta har det med at modsige dine mange udmeldinger.

Derudover er den logik du anvender i eksemplet kendetegnende for utilitarisme i den forstand af individet skal indordne sig behovene og optimeringen af fællesskabet i en eller anden absurd forstand. (eller i dit eksempel nutiden skal ofre sig for fremtiden).

Befolkningsreduktion nu for at undgå en (evt.) massedød i fremtiden. Tjohh eller også kunne USA sige at alene truslen for at Iran om 100 år kaster en atombombe gør at vi idag skal invadere landet. Det vil spare liv i fremtiden....

Det eneste du åbner op for ved den "logik" er fuldstændig mangel på reel logik. Tilgengæld er det en tilgang der der historisk var populær i diverse drømme om etableringer af 1000års riger o.lign.,.....men det ved du vist godt.


Mvh
Mikkel
03-12-2009 12:35
Jakob
★★★★★
(9186)
.




Mikkel R skrev:
Til gengæld er der bragt en masse andre løsningsmodeller til torvs jeg personligt vil beskrive som fasistoide i deres tilgang. Hvorvidt de er udtryk for forfatterens egen holdning eller bragt for diskusionens (provaktionens?) skyld vil jeg undlade at tage stilling til. Måske du selv vil gøre det når du foreslår at staten skal uddele "yngletilladelser" o.lign.? Altså tydeliggøre erklære om du reelt går ind for det eller blot provokerer?


Jeg er villig til at gå meget langt, men jeg synes ikke, at et krav om en avlstilladelse er at gå særlig langt. Det er nok mere håndhævelsen, jeg kan blive i tvivl om.
Jeg har i mange år set på, hvordan man forarges over, at folk misrøgter hunde, katte og heste. Igen og igen bliver man enige om, at der skal indføres et kørekort til hund og hest, før man må købe, og inden mange år tror jeg, at det bliver en realitet.

Men så snart det kommer til et menneskebarn, så har næsten enhver idiot lov til selv at avle uden nogensomhelst forkundskaber. Det selvom det er langt vanskeligere at gøre optimalt og på trods af, at konsekvenserne ved fejl er langt alvorligere for hele samfundet.

Der er i mine øjne et misforhold, så det basker, og det bygger på de voksnes behov, der skal dækkes, frem for barnets.




Mikkel R skrev:
Befolkningsreduktion nu for at undgå en (evt.) massedød i fremtiden. Tjohh eller også kunne USA sige at alene truslen for at Iran om 100 år kaster en atombombe gør at vi idag skal invadere landet. Det vil spare liv i fremtiden....

Det eneste du åbner op for ved den "logik" er fuldstændig mangel på reel logik. Tilgengæld er det en tilgang der der historisk var populær i diverse drømme om etableringer af 1000års riger o.lign.,.....men det ved du vist godt.



Det er nok også en tilgang, som mange ville have ønsket var gældende, da man tøvede med at standse Hitler.
Jeg synes, at logikken er udmærket. Men som alt andet skal den ikke misbruges.



.
03-12-2009 14:44
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
uhaa det er sørme nogle store ord, som bliver brugt nu og jeg har lidt svært med at følge med i det her, men en ting er vel at vi skal finde en måde at brødføde jordens befolkning, selv om akavtor bliver en ulidelig hot zone, eller eroupa bliver dækket af is.

og kan vi gøre det ved at effektivisere landbruget i ulandene ?
med teknologi osv

og her hjemme hvad gør vi hvis det viser sig st det bliver en ny istid hvordan skal vi dyrke vores afgrøder ?

ved at slagte et andtal mennesker så at vi andre kan leve ?

ved at give gratis kondomer til de fattige for rige mennesker har mange penge fattige har mange børn ?

hvad kan vi gøre økonimisk for at sikker dette ?

og hvad kan vi gøre miljø messigt tænker på feks skovning og opdyrkning af vådområder samt fourening af drikke vand ?

der er sikkert mange fler ting, forbundet med overbefolkning og vores klima, men så kan vi få nogle af dem på banen her og ud fra det lave vores egen vudering og vi skal jo også have vores menneske skabte co2 med indover, kan vi få feks afrika til at blive miljøbeviste, uden at en stor del af den befolknings gruppe, vil dø af sult inden vi har fundet ud af hvordan, vi skal klare dette ?
og når jeg siger vi mener jeg menneskeheden
03-12-2009 15:17
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Rødoghvid skrev: ved at give gratis kondomer til de fattige for rige mennesker har mange penge fattige har mange børn ?


...eller hjælpe de fattige til at blive rige. Så løser problemet sig selv...


nå ja, og hvis dele af velstanden så lige blev brugt til at indføre fast pension, vil det ikker heller ikke skade projektet.
03-12-2009 15:20
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
haha =P
03-12-2009 15:28
Morten Riber
★★★★★
(2298)
rødOghvid skrev:
haha =P
=P ???
03-12-2009 15:36
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
=P =
hahaha
03-12-2009 16:18
Gubisoul
★☆☆☆☆
(116)
Lidt hårdt skåret op:

Overbefolkning er ikke et reelt problem.
Hvis et land ikke kan brødføde dens befolkning, så er det bare ærgeligt.
Så hvis f.eks. Indien ikke længere kan brødføde sit folk, så skal der IKKE sendes nødhjælp etc.

Generelt er befolkningstal kun et problem i forhold til hvordan vi pt bruger vores resourcer.

Jeg tror faktisk pt det største problem vi har, er patenter.
Forklaring er som følger.
Penge styrer verden, hvis en mand opfinder en maskine, der kan køre 2000 km med en gennemsnitsfart på 80 km i timen på et aaa batteri.
Så vil denne teknologi blive opkøbt af olie selskaber etc, for at blive opbevaret i patentdirektorater over hele verden.
Da denne viden direkte vil gøre deres indtjening vil mindskes og måske forsvinde.

Det er meget naturligt, det er kapitalistisk logik.
Hvis jeg kan tjene noget på at fjerne mine konkurrenter så gør jeg det.

Jeg tvivler ikke et sekund på at der findes teknologi der enten kan gøre vores nuværrende forbrug mere effektivt, eller også gøre energi næsten eller helt gratis.
Men så længe der findes milliarder og atter milliarder i olie industrien, så vil det ikke være i deres interesse at få det på markedet.

Der findes mange spændende eksperimenter omkring free energy, intet af dette har dog vist sig 100% effektivt, men en del af det har vist stort potentiale. Så istedet for at bruge penge på bekæmpe co2. Så bør man bruge penge på at forske og udvilke.
Jeg tror at mulighederne er meget større i forskning end i beskatning og cap&trade.
Men det kræver selvfølgelig at regeringer over hele verden, sætter sig for at det skal ske.
Det er dog altid en bedre politisk agenda at skræmme folk, og sige jeg vil redde jer.
03-12-2009 17:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Gubisoul
Penge styrer verden, hvis en mand opfinder en maskine, der kan køre 2000 km med en gennemsnitsfart på 80 km i timen på et aaa batteri.
Så vil denne teknologi blive opkøbt af olie selskaber etc, for at blive opbevaret i patentdirektorater over hele verden.
Da denne viden direkte vil gøre deres indtjening vil mindskes og måske forsvinde.


Jeg har før hørt lignende påstande, men kan det dokumenteres at der ligger sådan en stak opfindeler i dvale?
03-12-2009 17:45
rødOghvid
☆☆☆☆☆
(36)
jeg har ikke den store vide om det men kan sikkert bruge disse sider til at finde noget

http://www.epo.org/about-us/press/backgrounders/green.html

http://www.google.com/patents?q=hydro

det var lige en hurtig søgning på google
Redigeret d. 03-12-2009 17:59
Side 4 af 19<<<23456>>>





Deltag aktivt i debatten Overbefolkning er det største problem:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning og overforbrug16414-09-2021 15:08
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Overbefolkning (2)16928-03-2018 15:40
Artikler
Befolkningstilvækst
Befolkningstilvækst er klimadebattens tabu (Mernilds Klumme, december 2009)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik