Husk mig
▼ Indhold

Usaglig argumentation

Side 13 af 13<<<111213
05-02-2021 23:33
delphiProfilbillede★★★★★
(7235)
Der udledes fortsat store mængder drivhusgasser, der kan leve i århundreder i atmosfæren og som vil forårsage yderligere temperaturstigninger.

Hovedparten af den varme der registreres som temperaturstigning er 'dommyvarme', som her temperaturer fra Landbohøjskolen centralt i København se

Denne betydelige falske temperaturstigning som er lokal varme eller varme fra menneskelig aktivitet i København og som ikke har noget med den egentlige opvarmning at gøre eller for den reelle temperatur på Sjælland. Men denne falske varme/temperaturstigning ligger til grund for den samlede temperatur anomaly for hele jorden som f.eks.

Og det er ikke korrekt for den egentlige temperatur er langt lavere når/hvis der korrigeres for varme fra menneskelig aktivitet (UHI).

Den reelle temperatur for hele jorden ligger nærmere nær GISS' officielle temperatur for oceanerne

Som vil sige en meget beskeden temperaturstigning siden industrialiseringen.
Redigeret d. 05-02-2021 23:41
RE: En som behøver hjælp25-11-2021 10:21
John Niclasen
★★★★★
(4602)
Et svar til dette indlæg 25-11-2021 06:47 i tråden "Er det et demokratisk problem at kunne stemme sig til andres penge?"

PeeVee skrev:
Jeg ser to muligheder:
1) forlade landet, eller
2) et større opgør

2) du har allerede tabt den kamp, videnskaben har talt
1) din eneste mulighed, kan varmt anbefale USA, der både har Qanon og Trump, så her vil du føle dig hjemme.
Det europæiske er ikke noget for dig, vi lytter jo til videnskaben

Jeg er videnskabsmand, er cand. scient. i fysik fra Niels Bohr Institutet, hvor jeg bl.a. tog en del kurser om klima, og har nu studeret klima-spørgsmålet på universitetsniveau i 15 år.

Hvem er du?

PeeVee, du er alvorlig syg. Jeg tvivler på, en psykolog kan klare problemet. Du bør nok kigge til psykiatrien og få noget stærk medicin.
RE: 100% Benægtelse16-12-2021 13:32
John Niclasen
★★★★★
(4602)
En kommentar til dette indlæg 15-12-2021 23:21 i tråden "Coronavirus, frihandel, flyrejser og fornuftig klimapolitik."

Jesper-Midtfyn skrev:
Over 99 % af raske mennesker under 65 år bliver ikke syge af smitte.

Det her er noget af det dummeste, som jeg har læst på et dansk internetforum i 2021 Det er 100 procent benægtelse og nul procent viden.

Dette var indlæg nr. 271 fra Jesper, og går man ind på Jesper-Midtfyns profil, kan man under "Antal indlæg" klikke på "Vis alle" og kommer frem til nogle interessante tidligere indlæg i denne sammenhæng.

I Jesper-Midtfyns 1. indlæg skriver han:

Jesper-Midtfyn skrev:
...
Håber at folk vil være med til at skabe et godt debatklima herinde.

I et senere indlæg fra 17-02-2019 23:24:

Jesper-Midtfyn skrev:
...
Nu er jeg ikke selv naturvidenskabelig uddannet ...

Det er ufatteligt, så stupide nogle mennesker er. Det er rent personangreb, Jesper-Midtfyn leverer i sit seneste indlæg, og som sædvanlig, når videnskabsbenægtere og andre idioter leverer sådanne indlæg med påstande og personangreb, så bliver det naturligvis ikke bakket op med data eller noget-som-helst andet, der bare minder om videnskabelighed.

tsk tsk tsk

Jesper, har du nogen sinde fået foretaget en IQ test?
Har du oplevet, at andre tidligere i dit liv har gjort dig opmærksom på, at du måske ikke er den skarpeste kniv i skuffen?
Redigeret d. 16-12-2021 14:16
21-12-2021 13:00
Peter Villadsen
★★★★★
(2229)
Jesper, har du nogen sinde fået foretaget en IQ test?
Har du oplevet, at andre tidligere i dit liv har gjort dig opmærksom på, at du måske ikke er den skarpeste kniv i skuffen?

Det har aldrig været en god ide at kaste med sten, når man selv bor i et glashus.
Men den fiser nok ikke ind, tænker jeg.
21-12-2021 17:55
Jørgen Petersen
★★★★★
(3951)
I mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
22-12-2021 08:15
Peter Villadsen
★★★★★
(2229)
Jørgen Petersen skrev:
I mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Ja, det har jeg indset for lang tid siden.
Usaglig argumentation igen.
22-12-2021 16:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(3951)
Ubegavede mennesker forstår ikke at IPCC med flere har en stor interesse i at overdrive problemerne og på denne måde skræmme folk på dette område.
Ubegavede mennesker forstår ikke at prognoser på 50 eller 100 år ud i fremtiden er det ren gærværk.
Ubegavede mennesker forstår ikke at folk dør som fluer af fattigdomsrelaterede sygdomme sygdomme som f.eks. tuberkulose, malaria, diarre, AIDS med mere.
Ubegavede mennesker forstår ikke at ekstremvejrshændelser og klimaforandringer og hvad det alt hedder koster meget få menneskeliv.
Ubegavede mennesker forstår ikke hvor meget klimaet har ændret sig igennem tiderne.
Ubegavede mennesker forstår ikke at varme historisk set altid har været en fordel og kulde har altid været en ulempe.
Ubegavede mennesker tror på alle skræmmekampagnerne.
Ubegavede mennesker forstår ikke, at vi har mange problemer, som er langt være og langt alvorligere end CO2- og klimaproblemet.
22-12-2021 18:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7235)
Hvordan kan lalleglade idioter ta' dette dokumentfalsk udført af NASA, til sig se

Når alle verdens vandstandsmålere viser en fast og ensartet årlig stigning

Redigeret d. 22-12-2021 18:50
23-12-2021 19:23
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Jeg trækker mig fra dette debatforum.

Jeg har ellers fået gode karakterer på mit studium på universitetet og har arbejdet en del med forskningsformidling. Flere af mine venner har taget ph.d. studier. Jeg er vant til at have meget kloge mennesker omkring mig.

Men jeg må også indrømme, at de sidste af mine indlæg godt kunne have været mere gennemtænkt.

Jeg beklager, hvis jeg i første omgang ikke fik dokumenteret noget i mit indlæg til Delphi, og at det kunne tolkes som et personangreb. Jeg plejer normalt at holde mig fra den slags.

I øvrigt synes jeg heller ikke, at jeg har tid nok til fordybe mig i diskussionen herinde, så jeg stopper her.
28-12-2021 10:36
Kosmos
★★★★★
(5116)

- interessant indlæg om havstigninger!

På en række lokationer rundt om i Verden har man registreret kystlinjen, se fig. 2, og langt de fleste steder finder man, at landjorden faktisk er "vokset", kystlinjen har trukket sig væk fra land, op til 40 cm/år. Hvordan kan det være? Det skyldes naturligvis, at havet skyller store mængder af sand og grus op på land, og denne tilførsel overgår langt følgerne af en beskeden havstigning på 1-2 mm/år. Atol-øerne i Stillehavet og f.eks. Maldiverne i det Indiske Ocean vokser i størrelse, og er absolut ikke i nogen fare for at komme til at stå under vand i nær fremtid. Når deres politikere ved IPCC-møderne giver udtryk for noget andet, er det vist primært fordi de så har udsigt til noget "klimakompensation", penge ned i egne lommer..
28-12-2021 10:36
Kosmos
★★★★★
(5116)
slettet...dublet!

Redigeret d. 28-12-2021 10:37
28-12-2021 16:13
delphiProfilbillede★★★★★
(7235)
Klimavidenskabens, NASA og IPCC' overbevisning vedr. havvandstigningerne

Redigeret d. 28-12-2021 16:26
28-12-2021 16:35
delphiProfilbillede★★★★★
(7235)
Fra Søren Hansen' indslag fra August https://klimarealisme.dk/2021/08/29/havstigninger-og-ipcc/

Bull's Eye vedr. alt det uvidenskabelige makværk klimaindustrien pumper ud i æteren:

Den nye IPCC-rapport (nr. 6) er udkommet. Det gøres helt klart, at en god del af rapportens indhold ikke er videnskab. I stedet for er det forskernes meninger. De beskriver, hvad de bruger, f.eks. som:

"strukturerede ekspertvurderinger (dvs. en formel, kalibreret metode til kombination af kvantificerede ekspertbedømmelser, der rummer alle potentielle processer)".

Først og fremmest er det umuligt for os at vide, om de har inkluderet "alle potentielle processer". Vi ved ikke så meget om klimaet, og der gøres nye opdagelser hver måned. Dernæst, hvordan ser en "kvantificeret ekspertbedømmelse" ud, når den er hjemme? Et gæt på et tal, som de har tænkt meget over?

Redigeret d. 28-12-2021 16:38
RE: Vandstand og Landareal29-12-2021 20:17
John Niclasen
★★★★★
(4602)
Kosmos skrev:

- interessant indlæg om havstigninger!

På en række lokationer rundt om i Verden har man registreret kystlinjen, se fig. 2, og langt de fleste steder finder man, at landjorden faktisk er "vokset", kystlinjen har trukket sig væk fra land, op til 40 cm/år. ...

Jep, det er interessant!

Jeg blev opmærksom på det m.h.t. øer, men fint at det også gælder for kystlinier generelt. Så i stedet for at se på vandstand, når alarmisterne plaprer løs om alle de stakler, der må flygte fra vandmasserne, så skal man se på arealer.

Forøges arealet af øen?
Forøges arealet af landet med kysten?

Hvis alarmisterne ikke kan dokumentere, at arealerne forminskes, så har de intet argument.
31-12-2021 12:49
Peter Villadsen
★★★★★
(2229)
Hvorfor ser man så en klimaalarmist vrøvle om, at Antarktis jo kun er 3% af kloden?

Det er fordi, klimaalarmister er idioter.
Nogle af dem er neurotiske idioter.
Nogle af dem har lav IQ.

John Niclasen formår ikke rigtigt at deltage i en saglig diskussion.
Når ikke benægterne har saglige argumenter, skifter de til ovenstående, hvilket blot underbygger utroværdigheden i deres argumentation.
Redigeret d. 31-12-2021 13:31
Side 13 af 13<<<111213

Deltag aktivt i debatten Usaglig argumentation:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik